به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ حقوق مسافران هوایی در ترکیه به شرح زیر است:
کنسلی پرواز
مسافر در شرایط ذیل وقتی که پرواز کنسل شود میتواند از شرکت هواپیمایی درخواست خسارت کند:
- در صورتیکه کنسلی به اطلاع مسافر حداقل دو هفته قبل از زمان پرواز نرسد.
- در صورتیکه کنسلی به اطلاع مسافر دو هفته تا هفت روز قبل از ساعت پرواز نرسد و مسیر جایگزینی که امکان پرواز حداکثر دو ساعت قبل از ساعت اصلی پرواز را برای مسافر مهیا کند پیشنهاد نشود.
- در صورتیکه کنسلی به اطلاع مسافر هفت روز قبل از ساعت پرواز نرسد و مسیر جایگزینی که امکان پرواز حداکثر یک ساعت قبل از ساعت اصلی پرواز را برای مسافر مهیا کند پیشنهاد نشود.
زمانیکه مسافران از کنسل شدن پرواز اطلاع مییابند، شرکت هواپیمایی مسوول فراهم کردن اطلاعات درباره راههای انتقال مسافر است.
اگر شرکت هواپیمایی تمامی پیشبینیهای لازم را بکار گیرد پرواز به علت عوامل فوق العاده کنسل شود، شرکت مسوولیت پرداخت خسارت را ندارد.
مسوولیت اثبات اینکه مسافران از کنسلی اطلاع یافتهاند یا چه زمانی اطلاع یافته اند به عهده شرکت هواپیمایی است.
در صورتیکه اطلاعات تماس با مسافر موجود نباشد یا اشتباه باشد، مسوولیتی متوجه شرکت نخواهد بود.
تاخیر پرواز
خسارت به لیر ترکیه معادل ۱۰۰ یورو جهت تاخیر پروازهای داخلی به مسافر داده می شود.
در پروازهای بین المللی در صورت تاخیر پرواز شرکت هواپیمایی یکی از موارد ذیل انجام میشود:
- پرداخت خسارت به لیر ترکیه معادل ۲۵۰ یورو برای تمامی پروازها تا ۱۵۰۰ کیلومتر
- پرداخت خسارت به لیر ترکیه معادل ۴۰۰ یورو برای تمامی پروازهای بین ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰ کیلومتر
- پرداخت خسارت به لیر ترکیه معادل ۶۰۰ یورو برای تمامی پروازهای بیش از ۳۵۰۰ کیلومتر
خسارت می تواند بصورت نقدی، انتقال الکترونیکی، پرداخت بانکی یا چک بانکی انجام شود. در صورت رضایت مکتوب مسافر، امکان پرداخت از طریق کارتهای اعتباری یا دیگر خدمات میسر است.
www.turkishairlines.com
نظر شما