شناسهٔ خبر: 87212 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۹۲ کیلومتر از محور بجنورد به میامی توسط فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء کشورکلنگ زنی می شود

کلنگ زنی خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از کلنگ زنی ۹۲ کیلومتر از محور بجنورد به میامی توسط فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء کشور خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی) ، سید عبدالمجید نژادصفوی گفت : یکی از آرزوهای دیرینه مردم استان در شرف تحقق است. ۹۲ کیلومتر از محور بجنورد به میامی توسط سردار محمد ، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء کلنگ زنی شد و با این اقدام کاهش زمان سفر ، کاهش هزینه سفر ، کاهش سوخت ، کاهش آلایندگی و کاهش حوادث جاده ای را در بر دارد .

وی تصریح کرد : طول کل مسیر بجنورد به میامی ۲۶۰ کیلومتر است که از این مقدار ۸۵ کیلومتر احداث و بهره برداری شده است ، ۱۲ کیلومتر در دست مناقصه است و ۵۹ کیلومتر پیمانکار دارد و توسط شرکت توس مسیر در حال احداث است و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی به برآورد هرکیلومتر در این محور اشاره کرد و افزود : هر یک کیلومتر راه در این مسیر حدود ۴۰ میلیارد ریال هزینه خواهد داشت و هزینه کل ۹۲ کیلومتر که فردا کلنگ زنی خواهد شد ۳۶۸ میلیارد تومان برآورد شده است .

لازم به ذکر است پروژه محور بجنورد به میامی رونق اقتصادی بازار ، ایجاد اشتغال ، جذب سرمایه گذار و تسهیل در حمل و نقل جاده ای کالا و مسافر را در پی خواهد داشت .