شناسهٔ خبر: 87256 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد

تعیین‌تکلیف متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تا ۱۵ آذر

ThumbnailImage.aspx.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از تعیین‌تکلیف متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تا ۱۵ آذر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قزوین)، ابراهیم مبارک‌قدم در جلسه ویدئوکنفرانسی که با حضور اسلامی وزیر راه و شهرسازی و معاونین وی برگزار شد درباره پیشرفت اقدام ملی مسکن استان قزوین گفت: در این استان تعداد ثبت نام کنندگان اقدام ملی ٩ هزار و ٢٢٨ نفر، حایزین شرایط سه هزار و ۶٣٨ و تاییدشدگان نهایی هزار و ۱۸۳ است.

وی با اشاره به دستور وزیر مبنی بر تعیین تکلیف نهایی متقاضیان تا پایان ۱۵ آذر افزود: در استان قزوین حدود دو هزار و ۴۰۰ نفر تعیین تکلیف نشده اند که مشخص شدن وضعیت آن ها در دستور کار قرار دارد.

مبارک قدم اضافه کرد: در پروژه ۱۲۰۰ واحدی اقدام ملی مسکن در مهرگان هزار و ۱۴۳ نفر تاکنون واریز وجه بالغ بر ۳۷/۵ میلیارد تومان انجام دادند. ولی به دلیل اینکه فقط یک پیمانکار قرارداد دارد که به تایید بانک رسیده فقط ۲۰۰ نفر به پروژه متصل شده اند.

وی در رابطه با اسنادی که قرار است در رهن بانک قرار بگیرد نیز گفت: برخی از اراضی که ما داریم اراضی تفکیکی نیست به طور مثال در برخی شهرها سندی که ما داریم سند مشاعی یا سند مادر است که در این راستا بانک بر اساس قوانین خود سند تفکیکی شش دانگ نیاز دارد که رفع این موارد باید در دستور کار قرار گیرد.

مبارک قدم افزود:اگر ما به اندازه سهم خود سند در رهن بانک قرار بدهیم و متعهد بشویم به نظر می رسد که کفایت کند چون انجام پروسه مدنظر بانک زمان بر بوده و منجر به توقف پروژه می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی افزود: بانک مسکن اعلام کرده که بخشنامه تبدیل پروژه های مسکن مهر به مسکن اقدام ملی هنوز به ایشان واصل نشده و دستورالعمل ها برای بانک خوانایی لازم را ندارد به طوری که ما اکنون ۶۰۰ پروژه مسکن مهر داریم از جمله کاریز خاورو آژند ایستا که قابلیت تبدیل به مسکن اقدام ملی را دارند و درخواست داریم که این موارد از مرکز مورد پیگیری قرار گیرد.