شناسهٔ خبر: 8729 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن مهر در هفته‌ای که گذشت ؛

آمارهای جديد از واحدهای ساخته شده و پيشرفت فيزيكی مسكن مهر/ دفاع مجلسی‌ها از عملكرد وزارت راه و شهرسازی در مسكن مهر

پروژه مسکن مهر شهر جدید عالیشهر در هفته‌ای که گذشت مسکن مهر با اخباری از جمله تشکیل کمیته‌های پیگیری برای مسکن مهر پردیس، نصب انشعابات توسط وزارت نیرو و دفاع نمایندگان از عملکرد مثبت وزارت راه و شهرسازی در مسکن مهر همراه بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روند پیشرفت پروژه‌های مسکن مهر در سال جاری طبق برنامه‌ریزی از پیش تهیه شده توسط وزارت راه و شهرسازی برای سال جاری همچنان ادامه دارد و یکی از مهمترین مشکلاتی که این روزها پیش پای پیشرفت مسکن مهر قرار دارد تاخير بانک‌ها برای ارائه تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی به سازندگان است.

تشکیل کمیته‌های پیگیری برای مسکن مهر پردیس

با وجود مشکلات موجود مشاهده می‌شود که مدیران شرکت‌های عمران در شهرهای جدید و مدیران استانی مسئول مسکن مهر در تلاش‌اند که به برنامه خود عمل کرده و تا پایان امسال اکثر پروژه‌ها را ساخته یا پرونده مسکن مهر را ببندند. در همین راستا در هفته‌ای که گذشت اعلام شد که شرکت عمران شهر جدید پردیس پنج کمیته شامل کمیته‌های افتتاح، سرمایه‌گذاری، فنی، مسکن مهر و تهیه برنامه عملیاتی برای بر طرف کردن مشکلات مسکن مهر تشکیل داده است.

انشعابات را دایر کردیم

در هفته جاری نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از نصب انشعابات مورد نیاز واحدهای مسکن مهر خبر داد. به گفته محمودرضا امیرکمالی در سه ماهه نخست امسال با همکاری وزارت راه و شهرسازی انشعابات مورد نیاز در هر پروژه‌ای که به این خدمات نیاز داشته نصب شده است.

دفاع نمایندگان از عملکرد مثبت وزارت راه و شهرسازی در مسکن مهر

در روزهای گذشته نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رسانه‌ها عملکرد وزارت راه و شهرسازی و پیشرفت پروژه‌ها در حوزه مسکن مهر را مثبت ارزیابی کردند. به عنوان مثال جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه در مجلس از مردم خواست پای کار بیایند و با وزارت راه و شهرسازی در تکمیل واحدهای مسکن مهر همکاری داشته باشند.

تعداد واحدهای ساخته شده مسکن مهر اعلام شد

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر نيز در هفته گذشته از ساخت یک میلیون و ۷۶۵ هزار واحد مسکن مهر از ابتدای شروع این طرح در کل کشور تاکنون خبر داد. به گفته مهرآبادی تا پایان طرح مسکن مهر در کشور ساخت تنها ۲۳ هزار واحد باقی مانده است.

پیشرفت فیزیکی مسکن مهر اعلام شد

طبق آخرین آمار منتشر شده پیشرفت فیزیکی مسکن مهر تا پایان خردادماه امسال ۸۷ درصد اعلام شده است؛ در صورتیکه تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی به واحدهای مسکن مهر تزریق شود بسیاری از وعده‌ها درباره زمان تکمیل این واحدها تا پایان سال محقق خواهد شد.

چرا نصبیات کیسون حذف شد؟

در این هفته خبری مبنی بر حذف نصبیات واحدهای مسکن مهر کیسون منتشر شد. در این زمینه غراوی معین ویژه مسکن مهر پرند اعلام کرد که به علت افزایش قیمت‌های این اقلام و به صرفه نبودن نصب برای متقاضیان، موارد مذکور از لیست نصبیات حذف شده اما در صورتیکه متقاضیان هزینه آن را پرداخت کنند این خدمات در اختیارشان قرار می‌گیرد./

نظر شما