شناسهٔ خبر: 87390 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خبر داد

تعیین تکلیف متقاضیان طرح ملی مسکن شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر تا ۱۵ آذرماه

DM2A2493.1.jpg مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از تعیین تکلیف کلیه متقاضیان مراحل مختلف ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر تا ۱۵ آذرماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی در جلسه هماهنگی پیشبرد طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر، با اعلام این مطلب گفت: با اطلاع‌رسانی صورت‌گرفته به کلیه متقاضیان مراحل مختلف ثبت‌نام، لازم است با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، پالایش متقاضیان وضعیت در انتظار برررسی و درانتظار دریافت استعلام تا تاریخ ذکر شده انجام پذیرد.

وی افزود: در پایان زمان مشخص‌‌‌شده در صورت عدم مراجعه متقاضی جهت تشکیل پرونده، با تأیید شورای مسکن استان این متقاضیان از طرح حذف می‌‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری به مراحل ساخت واحدها نیز اشاره کرد و افزود: سازمان نظام مهندسی استان بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، در ارائه خدمات مهندسی پروژه های طرح اقدام ملی مسکن و همچنین معرفی ناظرین پروژه ها در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به خصوص در شهر بروجن اقدام نمایند.

مقصودی ادامه داد: بنیاد مسکن استان نیز باید کلیه نقشه ها و مطالعات ژئوتکنیک پروژه ها را به سازمان نطام مهندسی ساختمان استان جهت بررسی و  اعلام ایرادات ارائه نمایند. وی همچنین به پیگیری این طرح در شهر شهرکرد نیز اشاره کرد و گفت: متقاضیان ثبت نام در شهرکرد تا پایان آذرماه برای تشکیل پرونده فرصت دارند به دفاتر خدمات ارتباطی معرفی شده مراجعه نمایند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز در خصوص رفع مغایرت مختصات یو تی ام اراضی طرح اقدام ملی در تعدادی از شهرها، گفت: با همکاری نقشه برداران راه و شهرسازی و نمایندگان بنیاد مسکن، ضمن بازدید میدانی از اراضی مشخص شده، نقشه برداری و مختصات اراضی طرح مشخص گردد. سهراب رئیسی همچنین به معارضین بخشی از اراضی تحویلی در شهرهای فرخ شهر و فارسان اشاره کرد و افزود: لازم است معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی هرچه سریع تر نسبت به بررسی این اراضی و رفع معارض آن ها اقدام نمایند.

پیگیری تشکیل پرونده متقاضیان و انعقاد قرارداد مشارکت مدنی تسهیلات پروژه های طرح اقدام ملی مسکن در شهر بروجن توسط بانک مسکن استان، از دیگر مصوبات جلسه هماهنگی پیشبرد طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر با حضور مدیران راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و بانک مسکن استان بود.       

گفتنی است تعداد ۴۰۶۹ نفر در طرح اقدام ملی مسکن شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند و از این تعداد تاکنون ۲۱۳۹ نفر حائز شرایط تشخیص داده شده اند و همچنین ۴۲۶ نفر به پروژه ها معرفی شده اند.