شناسهٔ خبر: 87483 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید استاندار کرمان از پروژه های راه و شهر سازی در جنوب کرمان

جنوب کرمان استاندار جدید استاندار کرمان به همراه نماینده پنج شهرستان جنوب کرمان و مدیر کل راه و شهر سازی و دیگر مسئولین استان و شهرستان از روند احداث پروژه های راه و شهر سازی در جنوب کرمان بازدیدکرد و از نزدیک در جریان موانع و مشکلات این طرحها قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری راه و شهر سازی ( جنوب کرمان ) ، محمدساردویی در حاشیه این بازدید ضمن تشریح پروژه های در دست ساخت  گفت : بزرگراه جاسک -  محمد آباد ریگان شامل محور مواصلاتی رودبارجنوب - جاسک - محمدآباد ریگان می باشد که ۲۲۶ کیلومتر این مسیر در حوزه اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان قرار دارد .

وی بیان کرد: ۱۳۵ کیلومتر این بزرگراه آسفالت شده و میزان هزینه کرد این پروژه  ۶۰۰ میلیاردریال می باشد و برای تکمیل این طرح ۳۲۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

وی با بیان اینکه  ۱۷کیلومتر از این بزرگراه در حال اجرا می باشد ادامه داد:  ۱۹ کیلومتر دیگر از آن در حال خاکریزی و ابنیه فنی می باشد و یک پل نیز به طول ۳۰۰ متر طراحی و برآورد شده که آماده مناقصه شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان اشاره کرد: این اداره کل تا کنون در هفت شهرستان جنوب کرمان  
۲۳۳ کیلومتر بزرگراه احداث کرده است  و ۷۵ کیلومتر بزرگراه نیز در دست ساخت و ۶۰ کیلومتر  هم در مرحله مطالعه است.

ساردویی در خصوص مجتمع فرهنگی هنری شهر قلعه گنج گفت:  مجتمع فرهنگی هنری شهرستان قلعه‌گنج  با مشارکت استانداری و بنیاد مستضعفان ، تا پایان سال  تکمیل خواهد شد.

 مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان  ادامه داد :به دلیل محدودیت تامین اعتبار در خصوص این مجتمع قرار شد بخشی از قسمت اداری ،کلاسهای آموزشی و گالری های این مجتمع  تا پایان سال جاری راه اندازی شود.

وی گفت:در این بازدید با تامین اعتبار از  سوی استانداری  برای تکمیل سالن اجتماعات اقدام خواهد شد.

 استاندار کرمان ضمن تشکر از خدمات اداره کل راه و شهر سازی در جنوب کرمان در خصوص جاده محمد آباد ریگان – جاسک  گفت: این بزرگراه از مسیرهای استراتژیک برای استان و کشور می باشد  و اعتبار بالایی نیاز دارد و در سطح ملی پیگیر اعتبار مورد نیاز برای این پروژه خواهیم بود.

وی در پایان افزود : امید واریم با مشارکتی که صورت گرفته مجتمع فرهنگی هنری شهر قلعه گنج نیز تا پایان سال جاری به اتمام برسد.