شناسهٔ خبر: 87579 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی:

حدود پنج هزار نفر متقاضی ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن در خراسان شمالی هستند

حدود پنج هزار نفر متقاضی ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن  اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در استان خراسان شمالی حدوداً پنج هزار نفر متقاضی ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن هستند که به صورت دستی انجام شده و پیگیر ثبت آنها در سامانه هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( خراسان شمالی)،  سید عبدالمجید نژادصفوی اظهار داشت:  این پنج هزار نفر در شهرهای ،  اسفراین،  شیروان ، جاجرم و درق متقاضی ثبت نام هستند که با توجه به بررسی های اولیه به محض بازگشایی سایت از طرف وزارت راه و شهرسازی، این اقدام صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد:  تاکنون 8080 نفر در طرح اقدام ملی مسکن در استان خراسان شمالی ثبت نام کردند که از این تعداد 1162 نفر تایید نهایی شده اند و 660 نفر به پروژه های مربوطه وصل شده اند و تعداد زیادی از متقاضیان هم ادامه فرایند ثبت نام را انجام نداده اند.  ضمن اینکه کراراً از طریق سامانه و پیامک و فضای مجازی اطلاع رسانی شده است.

مهندس نژادصفوی به مبلغ آورده اولیه این طرح اشاره کرد و افزود:  مبلغ آورده اولیه برای ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن 400 میلیون ریال است که متقاضی می بایست این مبلغ را به حساب خود در بانک مسکن واریز نماید که تاکنون 670 نفر این مبلغ را واریز کرده اند و تا این لحظه حدوداً 268 میلیارد ریال آورده اولیه متقاضیان می باشد.

وی در خصوص مسکن خبرنگاران تاکید :  تعدادی از این عزیزان در ثبت نام اولیه طرح اقدام ملی مسکن موفق به ثبت نام نشده اند که بعد از اعلام بازگشایی سایت از طرف وزارت متبوع سریعاً نسبت به ثبت نام اولیه و واریزی وجه خود اقدام نمایند تا مراحل بعدی صورت پذیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی به شروط پنجگانه این طرح اشاره کرد و بر رعایت این شروط در عین ثبت نام تاکید کرد.

سبز بودن فرم «ج» از شروط پنجگانه است؛ به این معنی است که  متقاضی از اول فروردین ۸۴ فاقد مالکیت مسکونی باشد و از ابتدای انقلاب از هیچ یک از امکانات دولتی اعم از زمین و واحد مسکونی دولتی و هم چنین تسهیلات  یارانه ای استفاده نکرده باشد. حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا داشته و همچنین خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال و زنان سرپرست خانوارنیز مشمول این طرح می شوند.