شناسهٔ خبر: 87680 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دبیر شورای مسکن استان قزوین عنوان کرد

تولید و تامین مسکن کارکنان دولت با توجه به ظرفیت تفاهم‌‌نامه‌ها بین‌دستگاهی

WhatsApp Image 2020-12-09 at 20_21_39.jpeg دبیر شورای مسکن استان قزوین گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی که تمایل دارند برای کارکنان خود در قالب تعاونی، مسکن تهیه کنند، می‌توانند از ظرفیت تفاهم‌نامه‌های بین‌دستگاهی بهره ببرند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قزوین)، ابراهیم مبارک‌‌قدم در جلسه شورای مسکن استان قزوین که با حضور فرخزاد، معاون عمرانی استاندار و‌ سایر اعضا برگزار شد، گفت: تفاهم‌نامه‌‌هایی وجود دارد که ظرفیت بسیار خوبی داشته و برای اینکه بتوانیم از ظرفیت‌‌های موجود استفاده کنیم‌ لازم است این‌ تفاهم‌نامه‌‌ها جدی گرفته شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی درباره تفاهم‌‌نامه‌‌های منعقد شده در راستای قانون ساماندهی و‌ حمایت از تولید و عرضه مسکن در استان قزوین گفت: تاکنون با چهار وزارتخانه آموزش و‌ پرورش، دفاع، نیرو و جهاد کشاورزی تفاهم‌‌نامه منعقد شده است.

وی افزود: اولین تفاهم‌نامه، میان وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی برای احداث یکصد هزار واحد مسکونی در سطح کشور منعقد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی درباره تعهدات وزارت کشاورزی گفت: در این‌ تفاهم نامه ذکر شده که کلیه اراضی در اختیار و تحت مالکیت مازاد وزارت جهاد کشاورزی بر اساس ماده ۶ قانون ساماندهی و‌ حمایت از تولید و عرضه مسکن، به تناوب حداکثر ظرف مدت سه ماه احصا و شناسایی شده و به وزارت راه و شهرسازی انتقال داده شود.

دبیر شورای مسکن استان افزود: جهاد کشاورزی می‌تواند کارکنان خود اعم از رسمی قراردادی پیمانی و‌ شرکتی را برای کنترل واجد شرایط بودن به اداره کل راه‌ و‌ شهرسازی معرفی نماید و  تا پنجاه درصد از اراضی که در اختیار راه و شهرسازی قرار می‌گیرد، برای کارکنان واجد شرایط جهاد کشاورزی واگذار خواهد شد.

مبارک قدم درباره تعهدات وزارت راه و‌ شهرسازی نیز بیان داشت: تسهیل و تثبیت در تغییر کاربری اراضی تخصیص یافته بر اساس ضوابط و مقررات شهرسازی انجام می شود و اگر جهاد کشاورزی زمینی در محدوده شهری نداشته باشد و زمینی که در اختیار دارد چسبیده به محدوده شهر باشد که هنوز  به نام‌ وزارت راه و شهرسازی انتقال پیدا نکرده، باز هم می‌تواند مشمول این توافق نامه باشد و از این ظرفیت می‌توان برای الحاق به محدوده قانونی شهر استفاده کرد که ظرفیت بسیار خوبی است.

مبارک‌‌قدم درباره تفاهم نامه مشترکی که با وزارت نیرو منعقد شده نیز گفت: تقریبا شرایط یکسان هست و پنجاه درصد از اراضی که از طریق زیر مجموعه وزارت نیرو به وزارت راه و‌ شهرسازی انتقال داده می‌شود به کارکنان واجد شرایط شان برای ساخت مسکن تخصیص داده خواهد شد.

مدیرکل راه و ‌شهرسازی افزود: بخش جدیدی که در تفاهم‌نامه‌های قبلی وجود نداشت و در این دو تفاهم‌نامه با وزارت نیرو و جهاد کشاورزی وجود دارد، این است که عنوان شده اگر زمینی که در اختیار راه و شهرسازی قرار می‌گیرد تا سهم ۵۰ درصد کارکنان واجد شرایط برای معرفی نداشته باشد و تعداد کارکنان واجدشرایط شان کم باشد، مابقی زمین ها را اداره کل راه و‌ شهرسازی در قالب پروژه مشارکتی در اختیار شرکت تعاونی خودشان قرار می‌دهد.

مبارک‌‌قدم درباره نحوه ثبت نام و‌ پالایش افراد واجد شرایط گفت: ثبت نام و پالایش کاملا بر عهده خود سازمان ها قرار داده شد و اداره کل راه و شهرسازی در تعداد ثبت نامی ها و چگونگی پالایش  هیچگونه دخالتی نداشته و فقط زمین را مشخص می‌کند.