شناسهٔ خبر: 87686 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی کردستان:

احداث تقاطع غیرهمسطح "سنندج -مریوان" ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

سرپرست معاونت مهندسی ساخت و توسعه راه سرپرست معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی کردستان گفت: تکمیل عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح سنندج - مریوان با هدف تسهیل در تردد خودروها در این جاده ترانزیتی، ۲۵ میلیارد تومان اعتبار دیگرنیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(کردستان)، عرفان مرادی اظهار داشت: این تقاطع(موسوم به سه‌‌‌راهی مریوان) با هدف هدایت ترافیک محور ترانزیتی سنندج-مریوان-مرز رسمی باشماق، کنارگذر شرقی سنندج و عبور و مرور آسان‌‌تر در کریدور شمال-جنوب(کامیاران - سنندج - سقز) احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح ۴۱ میلیارد تومان اختصاص یافته که تاکنون ۱۶ میلیارد تومان آن در قالب دو قرارداد به پیمانکار واگذار شده و از این میزان نیز ۱۰ میلیارد تومان به پیمانکاران پرداخت شده است.

مرادی با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح سنندج-مریوان و سنندج به دیواندره به طول ۸/۵ کیلومتر احداث می‌شود، افزود: هم‌‌‌اکنون ۲/۵ کیلومتر از این مسیر احداث و تکمیل شده و به‌‌‌زودی زیر بار ترافیک می‌رود.

وی یادآور شد: زمان‌بندی اجرای این طرح، پایان سال مالی ۱۳۹۹ (تیر ۱۴۰۰) بوده و اکنون به‌‌صورت کلی ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ولی اتمام آن نیازمند ۲۵ میلیارد تومان اعتبار است.