شناسهٔ خبر: 87739 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رییس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران:

نواقص بیمه‌‌تکمیلی رانندگان حمل بار بین‌شهری برطرف می‌شود

پنجمین کمیسیون فرعی شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور رییس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی از تلاش این وزارتخانه برای رفع نواقص بیمه‌‌تکمیلی رانندگان حمل بار بین‌شهری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پنجمین نشست کمیسیون فرعی شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور در سال جاری، روز یکشنبه، ۲۳ آذرماه با حضور اعضای شورا و مدعوین برگزار و پیشنهاد اصلاح بند دوم مصوبه  ۲۰۵ شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور در خصوص بیمه تکمیلی رانندگان حمل بار بین‌شهری، بررسی شد.

رضا نفیسی، رییس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی در تشریح مباحث این جلسه با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۶۰۰ هزار راننده بین‌شهری در بخش حمل بار بین‌شهری فعالیت می‌کنند، گفت: موضوع بیمه‌تکمیلی این افراد و خانواده‌هایشان از سال ۱۳۹۷ در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با هماهنگی انجمن‌ها و نهادهای صنفی این بخش، فعالیت خود برای بیمه‌‌تکمیلی این افراد را بر مبنای این مصوبه آغاز کردند.

او افزود: از سال ۱۳۹۷ تاکنون، فعالیت‌هایی انجام شد و بخشی از رانندگان این بخش تحت‌‌پوشش بیمه‌تکمیلی قرار گرفتند؛ با این حال، این طرح، نقاط ضعفی داشت که برخی از انجمن‌ها و نهادهای صنفی در جلسه امروز به آن‌ها اشاره کردند. در جلسه امروز نیز ما از تمام انجمن‌ها و صنف‌هایی که در این حوزه صاحب‌نظر بودند، دعوت کردیم تا ضمن اطلاع از نظرات آن‌ها، نقاط ضعف مصوبه ۲۰۵ اصلاح و مصوبه بیمه‌تکمیلی رانندگان، کامل شود.

نفیسی عنوان کرد: در جلسه امروز موضوعات مختلفی از انتخاب شرکت بیمه‌گذار تا خدماتی که این شرکت‌ها ارائه می‌کنند، به بحث گذاشته و قرار شد، اعضای کمیسیون، نظرات خود را ظرف ۱۰ روز آینده به شکل مکتوب به ما ارائه کنند تا با تکمیل پیشنهاد سازمان راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌ای و تصویب آن در جلسه کارگروه و سپس شورای‌‌عالی هماهنگی ترابری کشور، مشکل بیمه تکمیلی رانندگان حل شود و این افراد دغدغه بیمه و هزینه‌های بیمارستانی را نداشته باشند.