شناسهٔ خبر: 87785 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان خبر داد

مشارکت وزارت نفت در تامین اعتبار احداث راه اصلی جاسک – محمد آباد ریگان در جنوب کرمان

 جنوب کرمان  وزیر نفت مدیر کل راه وشهرسازی جنوب کرمان پس از همراهی با استاندار کرمان و نماینده مردم پنج شهر ستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر نفت ، ازمشارکت وزارت نفت در تامین اعتبار برای احداث راه اصلی جاسک – محمدآباد ریگان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری راه و شهر سازی (جنوب کرمان) ، محمد ساردویی پس همراهی با استاندار کرمان و نماینده مردم پنج شهر ستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی در دیداربا وزیرنفت گفت: با توجه به ظرفیت های موجود  در زمینه کشاورزی و معدنی و همچنین  نیاز به مسیر ارتباطی  بنادر مهم جنوب کشور به نواحی مرکزی  بیش از پیش نیاز مند  توسعه زیر ساختهای  راهسازی  در جنوب کرمان می باشیم که همکاری وزارت نفت در تامین بودجه این پروژه بسیار موثربوده است.

وی در تشریح محور جاسک  محمد آباد ریگان اظهارداشت : این محور به طول کلی 477 کیلومتر ، بندر جاسک را با عبور از شهرستانهای  قلعه گنج و رودبار جنوب که در جنوب کرمان واقع شده  را به محمد آباد ریگان متصل می کند.

 وی افزود : 181کیلو متر از این محور در حوزه اداره کل راه و شهر سازی استان  هرمزگان قرار دارد که 45 کیلومتر آن  توسط راه و شهرسازی جنوب کرمان در سالهای قبل احداث شده  که 226کیلومترازاین  مسیر در حوزه استحفاظی این اداره کل قرار دارد و ما بقی در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهر سازی شمال استان کرمان است.

سار دویی در خصوص پیشرفت فیزیکی  این محور بیان کرد : تا کنون 135 کیلومتر آن احداث و به بهره برداری رسیده  وعملیات زیر سازی 17 کیلومتر از مسیر با پیشرفت فیزیکی 80 درصد  در دست اجرا می باشد . 19 کیلومتردیگراز سه راهی چاه حسن  نیز  عملیات  خاکریزی ، ساخت ابنیه و پخش بیس آن انجام شده و آماده مناقصه آسفالت است.

مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان  اضافه کرد : همچنین مطالعات پل بزرگ  محوربرجک به طول 300 متر انجام شده و آماده برگزاری منا قصه است در این محور پل بزرگ هلیل  وبرجک به طول 700 متر

وی در خصوص  اعتبار مورد نیاز این پروژه  اظهارداشت : احداث 14 کیلومتر باقی مانده  تا انتهای  حوزه  جنوب کرمان  به مبلغ 2400 میلیارد ریال  مورد نیاز است.

در این دیداردکتر زینی وند استاندار کرمان ضمن برشمردن ظرفیت های استان  گفت: توسعه اقتصادی منطقه ایجاب می کند تا حوزه راهسازی بیشتر مورد توجه قرار گیرد و ظرفیت های حمل و نقل در استان با اتصال به بنادر جنوبی کشور رونق بیشتری بگیرد.

همچنین دکتر شکرالهی اشاره کرد : معادن و حوزه  کشاورزی جنوب کرمان بی نظیر است و همیشه در توسعه زیر ساختها راهسازی مورد نظر برنامه ریزان بوده ،که این مهم رونق تبادلات بین استانی و ترانزیت منطقه را فراهم خواهد کرد .

در پایان وزیر نفت ضمن تشکر از پیگیری های موثر مسئولین منطقه ، مساعدت خود را جهت کمک به این پروژه اعلام کرد.