شناسهٔ خبر: 87829 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری:

پل‌ها در چهارمحال و بختیاری شناسنامه‌دار می‌شوند

مدیریت بحران.jpg مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از طرح تهیه شناسنامه فنی پل ها به منظور مدیریت یکپارچه و تصمیم گیری سریع بمنظور جلوگیری و کاهش خسارت ناشی از وقوع حوادث و بحران در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی در جلسه کمیته مدیریت بحران مجموعه راه و شهرسازی ضمن اعلام این مطلب گفت: این طرح با تلاش آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان و همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام می شود و اطلاعات، نقایص و تصاویر کلیه پل های موجود در استان در سامانه طراحی شده بارگزاری و به روز رسانی می شود. وی افزود: در حال حاضر اجرای این طرح با پیشرفت ۲۰ درصدی در استان همراه است.

رئیس کمیته مدیریت بحران راه و شهرسازی استان همچنین به مقاوم سازی روستاها توسط مجموعه بنیاد مسکن استان اشاره کرد و افزود: روستاها یکی از کانون های بحران در استان هستند و علی رغم مقاوم سازی ۵۰ درصدی روستاها، تعداد ۴۷ روستای استان در معرض خطر هستند. مقصودی ادامه داد: مطالعات جابجایی این روستاها صورت گرفته و موارد حل مشکلات اجتماعی و تأمین مکان مورد نیاز نیز به فرمانداری شهرستان ها اعلام شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی همچنین جابجایی تعدادی از روستاهای با وضعیت بحرانی را نیازمند همکاری و همفکری همه سازمان های مرتبط و ادارات خدمات رسان دانست. وی همچنین ضمن مطلوب خواندن نحوه اطلاع رسانی اداره کل هواشناسی استان در خصوص وضعیت جوی استان، میزان بارش و هشدار بروز بحران به مردم و مسئولین، پیگیری تخصیص اعتبار لازم به منظور راه اندازی سامانه هشدار سریع سیل در استان را ضروری خواند.

رئیس کمیته مدیریت بحران راه و شهرسازی استان استفاده از کارشناسان متخصص و متعهد در این کمیته توسط دستگاه های عضو را در جهت استفاده از توات فنی و مدیریتی آنان بسیار ضروری خواند و گفت: ایجاد وحدت رویه و استفاده از تمام ظرفیت های استان در حوزه مدیریت بحران نیازمند یکپارچگی و هماهنگی کامل اعضاء کمیته مدیریت بحران مجموعه راه و شهرسازی در استان است.

برآورد و تهیه آمار دقیق و به روز خسارت در مواقع بروز بحران، پیگیری های دقیق و مستمر بمنظور نتیجه بخشی پروژه های ملی و تعیین تکلیف حریم رودخانه ها و امور مربوط به صدور مجوز شیلات در شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان از دیگر مصوبات کمیته تخصصی مدیریت بحران مجموعه راه و شهرسازی در چهارمحال و بختیاری بود.

کمیته تخصصی مدیریت بحران به ریاست مدیرکل راه و شهرسازی و با عضویت دستگاه های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی همچون بنیاد مسکن، راهداری و حمل و نقل جاده ای، هواشناسی، هواپیمایی، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و فرودگاه برگزار می شود.