شناسهٔ خبر: 88066 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی دو ماه گذشته صورت گرفت:

آزادسازی بیش از ۲۲ هکتار از اراضی ملی چهارمحال و بختیاری از دست متصرفین

IMG-20201109-WA0040.jpg معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از رفع تصرف بیش از ۲۲ هکتار اراضی ملی در سطح استان از دست متصرفین خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، سید احسان حسینی گفت: در دو ماهه آبان و آذر سال جاری با تلاش یگان حفاظت، کارشناسان حقوقی اداره کل و هماهنگی با مرجع قضایی و نیروهای انتظامی ۲۲۱ هزار و ۲۹۹ متر مربع از اراضی ملی در سطح استان از دست متصرفین خارج و به بیت المال بازگردانده شد.

وی افزود: این حجم عملیات در قالب ۸ مأموریت اجرای حکم رفع تصرف و ۲ مورد اجرای دستور دادستان بوده است و در شهرستان های شهرکرد، کیار، فارسان، اردل، بروجن و کوهرنگ اجرا شده است.

معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان ادامه داد: ارزش ریالی مجموع اراضی رفع تصرف شده ۲۰۳ میلیارد و ۹۷۳ میلیون ریال برآورد شده است که ۱۸۵ میلیارد و ۹۸۳ میلیون ریال مربوط به رفع تصرف اراضی در آبان ماه و ۱۷ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال مربوط به آذرماه می باشد. حسینی همچنین به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی اشاره کرد وگفت: عموم شهروندان می توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را از طریق شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت استان گزارش دهند تا در اسرع وقت با اقدام قانونی نسبت به رفع تصرف و قلع و قمع متصرفین اقدام شود.

وی در ادامه به ضرورت دقت در زمان خرید املاک و تنظیم قول نامه ها اشاره کرد و افزود: بسیاری از افراد از طریق تنظیم قول نامه ملکی را خریداری می کنند و مشخص می شود آن ملک، جزو اراضی ملی و دولتی است و بنابراین علاوه بر ضرر مالی، مجبور به پرداخت خسارت نیز می شوند، لذا همانطور که به طور مکرر توسط این اداره کل به هم استانی های محترم گوشزد شده است، به منظور پیشگیری از هرگونه ضرر و زیان، لازم است شهروندان در زمان خرید زمین و ملک، برای اطمینان از اصالت ملک مورد نظر، نسبت به استعلام از سازمان های مربوطه اقدام کنند.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی در پایان از حساسیت و برخورد جدی یگان حفاظت از اراضی این اداره کل با متصرفان و معترضین به بیت المال خبر داد.