شناسهٔ خبر: 8811 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

عیسی امامی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد:

نگاه آخوندی به سرمایه‌گذاری بلند مدت است/ منابع راه و شهرسازی نسبت به حجم پروژه‌ها محدود است/مسکن مهر سرعت فعالیت وزارتخانه را کُند کرد

عیسی امامی عضو کمیسیون برنامه‌و‎بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی در مدیریت امور زیربنایی ید طولایی دارد، گفت: نگاه آخوندی به سرمایه‌گذاری در وزارت راه و شهرسازی بلند مدت است.

عیسی امامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره عمکرد وزیر راه و شهرسازی در دوران مسئولیت وزارت گفت: آقای آخوندی یک وزیر توانمند و علمی است که بر اساس قاعده و برنامه ریزی شده فعالیت می‌کند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی دیدگاه و جهت گیری مشخصی را در اجرای امور دارد، افزود: او با توجه به ظرفیت‌ها می‌تواند این  وزارتخانه بزرگ را مدیریت کند ضمن اینکه وزیر راه و شهرسازی آینده نگر است و باید از وی حمایت کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی در مدیریت امور زیربنایی ید طولایی دارد، گفت: نگاه آخوندی به سرمایه‌گذاری بلند مدت در وزارت راه و شهرسازی است اما منابع این وزارتخانه نسبت به حجم پروژه‌های زیربنایی محدود است. وزارت راه و شهرسازی یکی از دستگاه‌هایی است که به منابع بسیار زیاد نیاز دارد در حالی که همه پروژه‌های عمرانی هزینه‌بر است.

امامی با تاکید بر اینکه توسعه کشورها مرهون توسعه زیرساخت‌های همان کشور است، به استفاده از منابع مختلف مالی برای تامین اعتبارات پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: برای تامین مالی پروژه‌ها شیوه‌هایی وجود دارد که احکام آن در بودجه‌های سنواتی و سیاست‌های کلان مالی کشور دیده شده است.

وی استفاده از اوراق مشارکت، اسناد خزانه اسلامی،  مشارکت مردمی، فاینانس خارجی و انواع روش‌های سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی را از شیوه‌های تامین مالی عنوان کرد و گفت: در شرایط کمبود منابع وزارت راه و شهرسازی می‌تواند از این شیوه‌های سرمایه گذاری بهره‌مند شود.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس گفت: در هر صورت باید از این وزارتخانه حمایت کرد تا شاهد تحول در پروژه‌های عمرانی باشیم؛ البته علاوه بر حوزه ستادی وزارت راه و شهرسازی همه لایه‌های آن باید با انسجام فعالیت کنند.

امامی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی نیازمند حمایت سایر دستگاه‌ها مانند وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی نیز است گفت: برخی نواقص مانند مسکن مهر سرعت فعالیت این وزارتخانه را کُند کرده است.

وی ادامه داد: در حوزه مسکن، وزارت راه و شهرسازی میراث پروژه ناتمام مسکن مهر را از دولت قبل تحویل گرفت، البته مسکن مهر در برخی موارد موفق بود و منجر به خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد شد اما در مواقعی نیز به دلیل وجود برخی تعاونی‌ها موجب افزایش قیمت تمام شده پروژه‌ها شد و به اهداف طرح آسیب زد.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان گفت: بیشتر نقدهایی که برخی از نمایندگان مجلس به وزیر راه و شهرسازی دارند در خصوص پروژه مسکن مهر است چراکه مطالبات مردم است و مردم انتظار دارند؛ در هر صورت این وزارتخانه درگیر تکمیل پروژه‌های مسکن مهر است.

امامی با بیان اینکه بخشی از پروژه های مسکن مهر در دوران مسئول فعلی وزارت راه و شهرسازی به اتمام رسیده است گفت: باید در این بخش سرعت بیشتری داشت و اقدامات انجام شده در این پروژه‌ها به اطلاع افکار عمومی برسد.

عضو کمیسیون برنامه‌و‌بودجه و محاسبات مجلس به حضور وزیر راه و شهرسازی در چندین جلسه کمیسیون عمران به منظور پاسخ به ابهامات برخی نمایندگان اشاره کرد و گفت: آخوندی پاسخ های شفافی در مقابل برخی سوال کنندگان ارائه داد ضمن اینکه باید شرایط کنونی کشور را از نظر اقتصادی مورد توجه قرار داد و منصفانه درباره عملکرد دولت‌ قضاوت کرد./

نظر شما