شناسهٔ خبر: 88236 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:‌

کاهش کیفیت هوا در کلانشهرها و شهرهای صنعتی/ احتمال ریزش بهمن در ارتفاعات زاگرس و لزوم توجه کوهنوردان

گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی گفت:‌با توجه به افزایش دمای نسبی احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات زاگرس پیش‌بینی‌شده و در شهرهای بزرگ و صنعتی افزایش غلظت آلاینده‌ها را شاهد خواهیم بود.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص آخرین شرایط جوی کشور اظهار داشت:‌ امروز صبح اردبیل با ثبت کمینه دمای ۲۳ درجه زیر صفر به عنوان سردترین مرکز استان شناخته شد.

وی ادامه داد:‌ بعد از آن سراب با ۲۱ درجه و بجنورد با ۱۸ درجه زیر صفر به ترتیب بعد از اردبیل سردترین ایستگاه‌های کشور اعلام شدند. این در حالی است که روز گذشته پارسیان با دمای ۲۷ و عسلویه با دمای ۲۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین ایستگاه‌ها بودند.

کارشناس سامان هواشناسی در ادامه گفت: براساس بررسی‌ها روی مدل‌های هواشناسی در اغلب مناطق کشور جوی آرام و هوایی صاف را شاهد خواهیم بود اما انتظار می‌رود در کلانشهرها و شهرهای صنعتی شاهد افزایش آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا باشیم.  

وی افزود: در ارتفاعات زاگرس هم به واسطه این افزایش دما احتمال سقوط بهمن وجود دارد که لازم است حتما کوهنوردان به این موضوع توجه داشته باشند.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان این‌که در ۲ روز آینده شرق دریای عمان مواجه خواهد بود، گفت: تهران نیز هوایی صاف و غبارآلود خواهد داشت و هرچه به روزهای پایانی نزدیک می‌شویم میزان غلظت آلاینده‌ها افزایش خواهد داشت. بیشینه دما هم در تهران امروز به ۹ درجه بالای صفر خواهد رسید.