شناسهٔ خبر: 88288 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

اخذ مجوز تامین اعتبار پروژه راه آهن شیراز - بوشهر از بازار سرمایه

PHOTO-2020-12-31-15-32-33.jpg وزیر راه و شهرسازی گفت: آزاد راه نیاز به سرمایه گذار بخش خصوصی و غیر دولتی دارد و بیش از 21 پروژه در یک و نیم سال گذشته پیگیری شد که مجوز برای تامین مالی از بازار سرمایه برای دو پروژه مهم راه آهن و آزادراه شیراز – بوشهر از این دست پروژه ها است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان فارس)، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در بازدید از بزرگراه محور فیروز آباد – جم گفت: پروژه بزرگراه فیروز آباد - جم پروژه مهمی که در استان فارس و بوشهر و منطقه ویژه انرژی است و بخش زیادی از این محور مطالعاتش تکمیل نشده و برای شروع عملیات اجرایی بزرگراهی آماده نیست و حداقل بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بخش هایی از این پروژه در دست اجرا است که حدودا طول آن ۴۵ کیلومتر است که بخش زیادی تا پایان سال به اتمام خواهد رسید و مابقی نیز از این مقدار تا پایان دولت به بهره برداری خواهد رسید.

اسلامی خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه ایمن سازی این محور در اولویت است با حضور استاندار دو استان فارس و بوشهر ابتدا مقرر شد سه رویه دنبال شود که در ابتدا ایمن سازی بخش هایی از محور که به دلیل وضعیت زمین شناسی و بارشهای شدید اخیر آسیب های جدی وارد شده و هم اکنون توسط پیمانکار در دست ترمیم است.

وی افزود: نکته دوم ایجاد باند سبقت در گردنه های موجود است تا ایمنی گردنه ها به حداکثر برسد. در مرحله سوم تلاش هایی با همکاری استاندار، نمایندگان هر دو استان فارس و بوشهر در یک و نیم سال گذشته انجام شده که منابع مالی مورد نیاز این پروژه را به جز منابع عمرانی از طریق تبصره ماده ۵ و ۶ که با تضمین دولت برای تکمیل این پروژه وام اخذ شود تا منجر به انعقاد قرارداد جدید شود. 

اسلامی در ادامه این سفر از محور فراشبند بازدید کرد و اذعان داشت: این محور مطالبه به حق مردم است که ۳۴ کیلومتر آن احداث شده و ۲۰ کیلومتر نیز نیاز به لایه دوم آسفالت دارد و ۲ گنبد نمکی که پدیده ای بسیار کم نظیر در ایران و جهان است در حالی که پروژه در حال آماده شدن بود دو حفره عظیم ایجاد کرد و به همین خاطر مجددا مطالعات انجام گرفته است. 

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم تا با ابزارهای دقیق حرکت حفره را اندازه گیری و رفتار مصالح سنگی این نقطه را با یک مانیتورینگ ۲۴ ساعته بررسی کنیم. 

وزیر راه و شهرسازی افزود: اگر با تمهیداتی که انجام شده مجددا فرو نشست اتفاق بیافتد از مطالعاتی که قبلا در بررسی محور انجام شده و پر هزینه است استفاده خواهیم کرد که مردم از راه ایمن بهره مند باشند.