شناسهٔ خبر: 88361 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان:

تمدید وام ودیعه اجاره تا پایان بهمن برای متقاضیانی که پیش‌تر ثبت‌نام کردند/فرم‌های "ج" قرمز برای متقاضیان وام اجاره فاقد مالکیت اصلاح شد

محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی تمدید وام ودیعه اجاره را تا پایان بهمن مربوط به متقاضیانی دانست که پیش‌تر ثبت‌نام کرده‌اند و بنا به دلایلی نتوانستند مدارک خود را تکمیل کنند.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص تمدید مهلت وام ودیعه اجاره تا پایان بهمن، گفت: اخیرا در جلسه کارگروه مصوب شد تا آخر بهمن پرداخت وام ودیعه اجاره ادامه پیدا کند. این مصوبه و این شرایط مربوط به کسانی است که پیش‌تر ثبت‌نام کردند، ولی روند پرداخت آنها به جریان نیفتاده است.

معاون مسکن و ساختمان ادامه داد: افرادی که پیش‌‌تر ثبت‌نام کردند اما مدارک خود را تکمیل نکردند تا انتهای بهمن فرصت دارند نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کنند.

محمودزاده با اشاره به اینکه ستاد کرونا دو مصوبه دیگر نیز داشت، افزود: در تفاهم‌نامه‌ای، مقرر شد تا افرادی که کد رهگیری ندارند با پرداخت عدد محدود بتوانند کد رهگیری دریافت کنند.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، کسانیکه فرم ج قرمز داشتند و هم‌اکنون فاقد مالکیت هستند مصوب شد بتوانند تسهیلات وام ودیعه اجاره را دریافت کنند. این مصوبات برای تعدادی از افرادی بوده که این مشکلات را داشتند.

گفتنی است، برای متقاضیان تسهیلات کمک ودیعه مسکن که اجاره آن‌ها به صورت دستی و بدون حضور در بنگاه مبادله شده، مشاورین املاک موظف هستند با دریافت حداکثر ۲۵۰ هزار تومان بدون نیاز به دریافت ارزش افزوده و با حضور موجر و مستأجر نسبت به ثبت اجاره‌نامه و اخذ کد رهگیری اقدام کنند.

این مبلغ برای اجاره نامه‌هایی که در بنگاه ثبت شده اما کد رهگیری ندارند هزینه ثابتی معادل ۱۰۰ هزار تومان است و الزامی برای حضور موجر در بنگاه نخواهد بود.

لازم به توضیح است تا پایان آذرماه از مجموع ۳۰۲ هزار و ۳۳۴ متقاضی دریافت وام ودیعه تاکنون ۱۴۸ هزار و ۲۱۵ نفر نزدیک به ۵۰ درصد توانسته‌اند این تسهیلات را دریافت کنند.