شناسهٔ خبر: 88377 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون توسعه مديريت و منابع انسانی و مدیرکل هیات مرکزی گزینش انجام شد

گرامیداشت ۱۵ دی سالروز تشکیل نهاد گزینش کشور/ آیین رونمایی از سند راهبردی ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی

برگزاری همایش سراسری کارگزاران گزینش و آیین رونمایی از سند راهبردی هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی همایش گرامیداشت پانزدهم دی سالروز صدور فرمان حکومتی حضرت امام خمینی (ره) در امر تشکیل نهاد گزینش کشور برگزار شد و طی آن از سند راهبردی ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی رونمایی به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با حضور نعمت‌الله ترکی، معاون توسعه مديريت و منابع انسانی و سیدمحمدرضا هاشمی نیا، مدیرکل هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی، همایش گرامیداشت پانزدهم دی، سالروز صدور فرمان حکومتی بنیان‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) در امر تشکیل نهاد گزینش کشور در سالن اجلاس ساختمان دادمان برگزار شد.

 در این همایش که مدیران سازمان‌ها، ادارات و گزینشگران تابعه وزارت راه و شهرسازی به شکل غیرحضوری و از طریق ویدئو کنفرانس حضور داشتند، طی آئینی از سند راهبردی هیات مرکزی گزینش این وزارتخانه رونمایی به عمل آمد.

این سند راهبردی که برای نخستین بار در وزارت راه و شهرسازی به‌طور اصولی و علمی تدوین شده است، ملاک عمل گزینشگران طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ خواهد بود.

ترکی در این همایش، ضمن برشمردن فرازهایی از سخنان معمار کبیر انقلاب (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، بر ضرورت اهتمام و توجه تمامی گزینشگران بر پرهیز از اعمال سلیقه‌های شخصی و توجه ویژه به فرمان حضرت امام خمینی (ره) به عنوان سند بالادست تأکید کرد.

وی بابیان اینکه از سال ۱۴۰۰، سند راهبردی هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی به عنوان ملاک عمل، در دستور کار تمامی هسته‌های گزینش این وزارتخانه خواهد بود، تأکید کرد: ما درصدد هستیم تا در وزارت راه و شهرسازی به‌منظور مقابله با نفوذ و جلوگیری از اشتغال افراد منحرف و غیرمتعهد جلوگیری به عمل آوریم.

ببینید|برگزاری همایش سراسری کارگزاران گزینش و آیین رونمایی از سند راهبردی هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی

معاون توسعه مديريت و منابع انسانی افزود: همچنین در تلاش هستیم تا شایسته‌سالاری و انتصاب بهترین افراد بر اساس عدالت محوری در جذب و جلوگیری از پایمال شدن حقوق افراد در این وزارتخانه به وقوع پیوندد.

ترکی به تشریح ارکان گزینش کشور پرداخت و اظهار کرد: در این ارکان، ابتدا شخص رئیس‌جمهوری و به ترتیب رئیس هیات عالی گزینش، دبیر هیات عالی گزینش، هیات مرکزی گزینش و هسته‌های گزینش خواهند بود و امکان هرگونه دخل و تصرف یا اعمال فشار بر گزینشگران وجود ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اکنون در بحث توسعه کشور، مثل تمام دنیا، در وزارت راه و شهرسازی موضوع استخدام نیروهای متخصص، صالح و متعهد بیش از گذشته مطرح است و با توجه به اینکه ما به جهانی شدن توسعه انسانی فکر می‌کنیم، به همین جهت باید به تمامی نکاتی که در سند راهبردی مطرح شده، دقت لازم به عمل آید.

وی با بیان اینکه امروزه در وزارت راه و شهرسازی موضوع گزینش و انتخاب مدیران اصلح نیز مطرح است، افزود: موضوع توسعه انسانی دیگر محدود به کشور نیست و هم‌اکنون موضوع توسعه نیروی انسانی جغرافیایی نیز مورد توجه قرار گرفته است؛ چون می‌بایست عملکرد مدیران برجهان نیز اثرگذار باشد.

دبیر هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی تأکید کرد: در حوزه برنامه‌ریزی، حتماً باید افرادی صالح گزینش شوند. در توسعه منابع انسانی جذب افراد صالح، نه تنها برای اقتصاد بلکه در همه حوزه‌های از جمله سیاست و فرهنگ نیز جزو ضروریات است.