شناسهٔ خبر: 88407 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر به آذربایجان غربی:‌

رسالت بزرگ سازمان در عهده‌دار شدن مدیریت یکپارچه پایانه‌های مرزی/ حذف کلیه نقاط ایستایی در پایانه‌های مرزی به عنوان یک اولویت در دستور کار است

Image-1 (25).jpg قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر به آذربایجان غربی با اشاره به مسئولیت بزرگ سازمان در عهده دار شدن مدیریت یکپارچه پایانه های مرزی بر تعامل و همکاری همه جانبه برای موفقیت در این رسالت تاکید کرد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، داریوش امانی، قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باتفاق مدیرکل دفتر حقوقی و تدوین مقررات سازمان ‌و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی در نخستین روز از سفر دو روزه خود به استان با حضور در پایانه مرزی بازرگان بااشاره به مسئولیت بزرگ سازمان در عهده‌دار شدن مدیریت یکپارچه پایانه‌های مرزی بر تعامل و همکاری همه جانبه برای موفقیت در این رسالت تاکید کرد و اظهار داشت: پایانه‌های مرزی بعنوان پیشانی نظام هستند و نباید در این هیچ زحمتی به مردم در روند خدمات‌گیری از این مبادی ورودی و خروجی تحمیل شود که لازمه این امر مدیریت یکپارچه بر پایانه های مرزی با دستور کار قرار دادن تعامل و همکاری است.

وی ادامه داد: اولویت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در پایانه های مرزی حذف کلیه نقاط ایستایی در آن است که در این راستا می‌بایست کلیه امور ریز و درشت در مسیر حرکت ناوگان بویژه مسیر ناوگان ترانزیتی به پس کرانه ها در خارج از مسیر ترانزیتی انتقال یابد.

امانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در صرف وقت بیشتر برای افزایش تبادلات کالایی با همسایگان اذعان داشت: در این راستا اولویت بندی مرزها براساس میزان صادرات و واردات و موقعیت جغرافیایی جهت اختصاص اعتبارات لازم تحقق فرمایش رهبری در حال انجام است اما باید مدنظر داشت تمام امور در زیرساخت ها و ساختمان خلاصه نمی شود و همکاری و پرهیز از موازی کاری در راس قرار دارد.

قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بااشاره به جایگاه ویژه پایانه مرزی بازرگان در تبادلات بین المللی یادآور شد: نیازمند کاهش توقف ، افزایش تردد و ارتقا بهره وری در کلیه پایانه های مرزی هستیم و با این روش نیز می توان از ظرفیت رانندگان برای تبلیغ خدمات نظام جمهوری اسلامی در مبادی ورودی و خروجی کشور به تاجران و صاحبان کالا بهره گرفت و در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای ساخت تیرپارک ها، امکانات رفاهی و مجتمع های خدماتی بین راهی تاثیرگذار بود.

امانی بر ساخت راه استاندارد متناسب با موقعیت و ارزش پایانه مرزی بازرگان تاکیدکرد و افزود: در قضایای تحریم و مشکلات ناشی از آن بطور واضح قابل لمس بود که پایانه های مرزی تنفس گاه های کشور هستند و از این رو روند فعالیت ها درآن به جدیت تحت کنترل و رصد قراردارد وسعی می شود تمام همت و تلاش ارگان ها به سمت اصلاح فرآیندهای مرزی در جهت فعال تر شدن مرزها وتسهیل ترددهاسوق یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز در این بازدید با بیان اینکه تمامی رویه های حمل و نقلی در پایانه مرزی بازرگان انجام می شود، اضافه کرد: روزانه ۶۱۰ دستگاه کامبون بطور متوسط از این مرز تردد می‌کنند و میزان تردد مسافر در سه ماهه اخیر با وجود محدودیت پذیرش شامل اتباع ترک و دانشجوهای مقیم به حدود روزانه ۷۰۰ نفر می رسد.

ارسلان شکری افزود: پایانه مرزی بازرگان بصورت ۲۴ ساعته خدمات رسانی می کند و کلیه طرح های عمرانی آن در مرحله اتمام بوده و بی شک در ارتقا کیفی خدمات نیز تاثیربسزایی خواهد داشت.

در ادامه نخستین روز از سفر دو روزه قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به آذربایجان غربی، راهداران راهدارخانه قوشچی شهرستان ارومیه نیز میزبان این مقام مسئول و هیئت همراه بودند.

در دومین روز از سفر قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، این مقام مسئول باتفاق مدیرکل فنی و امور پیمان ها، مدیرکل دفتر حقوقی ‌و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی از پایانه مرزی تمرچین بطور میدانی بازدیدکرد و در جریان روند ترددهای ناوگان ترانزیتی  و سوختی،جذب سرمایه گذاران و توسعه خدمات اقتصادی و تبادلات بین المللی از طریق این مرز قرار گرفتند