شناسهٔ خبر: 88490 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه:

سرقت تابلوهای راهنمایی و رانندگی در سرتاسر کشور جزو معضلات جاده‌ای است

کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: دلیل کمبود تابلوها، علائم راهنمایی و رانندگی در سطح محورهای مواصلاتی، سرقت این تابلو ها بوده که جدا از خسارت‌های مالی، تهدیدی جدی برای جان رانندگان و هموطنان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)  ،  فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه اظهار داشت: وجود علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی نقش بسزایی در کاهش حوادث جاده‌ای و تلفات ناشی از آن دارد و نبود این علائم و دزدیده شدن آن‌ها بویژه در شب، تهدیدی جدی برای جان رانندگان و سرنشینان خودروها محسوب می‌شود. این مسئله در همه محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی جاده‌های شهری و روستایی وجود دارد و نمی‌توان گفت در کدام نقطه بیشتر مشاهده شده است.

وی افزود: با توجه به گرانی قیمت آهن، سرقت این تابلو ها شتاب بیشتری به خود گرفته است، دادگستری و دادسرا باید با اشخاصی که این اموال مسروقه را از سارقان خریداری می‌کنند با اشد مجازات برخورد کند. طی دستور به مراجع قضائی نسبت به برخورد با سارقان و خریداران اموال مسروقه برخورد قضایی انجام گیرد و برای شناسایی نقاطی که بیشترین سرقت در آن می‌شود گزارشی از آن به دادستان شهرستان محل وقوع جرم برای اقدام پیشگیرانه ارسال شود.

کرمی گفت: با توجه به نیاز و احساس کمبود فرهنگ‌سازی درباره این مسئله، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طی تعاملات انجام گرفته با صدا و سیمای مرکز استان کرمانشاه مقرر کرده است که در قالب برنامه سیمای راهبران به این مسئله و مشکلات و کمبود فرهنگ بپردازد.
 
کرمی مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: اما بخش اصلی پیشگیری از سرقت، با خود هموطنان و رانندگان جاده‌ای است که در صورت مشاهده هرگونه سرقت با پلیس تماس گرفته و گزارش این سرقت را به نیروی محترم انتظامی یا شماره تماس ۱۴۱مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای انتقال دهند تا گشت‌های شبانه روزی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه به محل اعزام شوند.

وی افزود: در جلسه‌ای که به‌منظور کاهش تصادفات جاده‌ای استان کرمانشاه و با حضور سردار جاویدان فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه  و به درخواست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه برگزار شد درخصوص پیشگیری از سرقت تجهیزات ترافیکی و دستگیری سارقان جاده ای دستورات اکید صادر شد.