شناسهٔ خبر: 88498 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۹ ماهه سالجاری انجام گرفت

افزایش ۲۶ درصدی صادرات کالا از مرز آستارا

پایانه مرزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان از افزایش 26 درصدی صادرات کالا از مرز آستارا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گیلان)، مرادی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان بابیان اینکه در ۹ ماهه امسال  ۲۲ درصد واردات کالا از گیلان افزایش یافته است، اظهار داشت : در این مدت بیش از ۸۸ هزار تن کالا از استان ترانزیت شده است.

فریبرز مرادی به عملکرد واردات و صادرات اشاره و اظهار داشت: طی ۹ ماه گذشته ۱۰۹هزار و ۱۵۹تن کالا از مرز آستارا وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه نخود، انواع تخته و موز از جمله کالاهایی بود که در این مدت از مرز آستارا وارد استان شد گفت : در این مدت ۵۸۵هزار و ۳۸ تن کالا در این مدت از مرز آستارا از استان به دیگر کشورها صادر شده است.‌

مرادی اذعان کرد: میوه و تره بار، انواع کاشی و خرما از اهم کالاهایی بود که از مرز آستارا در این مدت صادر شده است.

وی  به عملکرد ترانزیت تصریح کرد: ۸۸ هزار و ۲۵۲ تن کالا در ۹ ماهه امسال از استان ترانزیت شده است که از این مجموع ۵۸ هزار و ۲۱۳ تن کالا  از مرز آستارا و ۳۰ هزار و ۳۹ تن کالا از مرز انزلی ترانزیت شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان به عمده کالاهای ترانزیتی در این مدت اشاره و خاطر نشان کرد:  ۵۸ هزار و ۶۷۳ تن کالا از مرزهای استان وارد استان شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش داشته است، نخود و آرد عمده ترانزیت ورودی در این مدت است.

مرادی به ترانزیت خروجی استان در این مدت پرداخت و اظهار داشت: ۲۹ هزار و ۵۷۹ تن کالا در این مدت از مرز آستارا از استان خارج شده است که نسبت مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد کاهش داشت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان ادامه داد: چای و برنج بیشترین ترانزیت خروجی از استان در این مدت بود.

وی به ورود و خروج کامیون ها در این مدت اشاره و اذعان کرد: در این مدت ۳۱ هزار و ۹۳۴ دستگاه کامیون وارد مرز آستارا و ۳۲ هزار و ۲۲۲ دستگاه کامیون از مرز گیلان خارج شده است.‌

مرادی به ورود و خروج وسیله نقلیه مسافری و تردد مسافر اشاره کرد و اظهار داشت: ۳۶ هزار و ۳۸۶ نفر مسافر با میانگین روزانه ۱۳۲ مسافر وارد مرز آستارا شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان تصریح کرد: در این مدت ۳۴ هزار و ۸۱۱ نفر با میانگین روزانه ۱۲۶ نفر از مرز آستارا خارج شده است.​