به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قزوین)، ابراهیم مبارک قدم در جلسه ای که با حضور نمایندگان پیمانکار پروژه قزوین رحیم آباد کلاچای و معاونان این اداره کل برگزار شد، گفت: این پروژه از ابتدا دچار مشکلاتی از جمله بحثهای زیست محیطی بوده است.
وی افزود: خوشبختانه با توجه به توافقات انجام شده قرار شد که ۵ کیلومتر از آن کار شود.
مبارک قدم اضافه کرد: فعالیت جدی و مستمر کارگاه به شدت مورد تاکید قرار دارد و به دنبال این هستیم که اعتباراتی برای پیشرفت پروژه جذب شود. متاسفانه بنا به دلایلی که برای پیمانکار پیش آمد کارگاه به حالت تعطیل و نیمه تعطیل در آمده است.
مدیرکل راه و شهرسازی گفت: بخش سخت کار این ۵ کیلومتر از جمله انفجارها، ابنیههای بزرگ، تعریضها و سایر موارد دشوار به انجام رسیده و باید بخش باقیمانده هم کار شود تا با توجه به ترافیک قابل توجه مسیر، مردم از مزایای آن بهره مند شوند.
وی در خصوص راهکارهای تامین سرمایه پروژه عنوان کرد: استفاده از سرمایه بخش خصوصی و بهرهگیری از ظرفیت ماده ۵۶ از جمله برنامههایی است که با توجه به توافق با قرارگاه میتوان برای این پروژه بکار گرفت.
مبارک قدم ادامه داد: گفتوگوهایی برای استفاده از ظرفیت اراضی دولتی جهت کمک به پروژههای اجرایی انجام گرفته تا در صورت توافق و تایید وزارتخانه قابل انجام خواهد بود. موضوع حائز اهمیت در این زمینه مشخص شدن برنامه قرارگاه و میزان ظرفیتهای موجودشان برای این پروژه است.
مدیرکل راه و شهرسازی اظهار کرد: با توجه به برنامهریزی های انجام شده تلاش بر این است که ٢۵ درصد از مطالبات پیمانکار در این ۵ کیلومتر تا پایان سال مالی پرداخت شود که البته با فعال کردن کارگاه اتفاق خواهد افتاد.