شناسهٔ خبر: 88534 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه هفتگی طرح اقدام ملی مسکن به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی

جلسه صبح امروز جلسه طرح اقدام ملی مسکن با حضور کلیه استانهای کشور و معاون وزیر به صورت ویدئو کنفرانسی تشکیل شد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (البرز)، در این جلسه ابتدا محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص دستور کار جلسه قبل به ارائه گزارش پرداخت سپس در خصوص نحوه ثبت نام متقاضیان و رفع اشکالات افرادی که اشتباها در شهری غیر از شهر محل سکونت خود ثبت نام نموده اند توضیحاتی بیان کرد. 

پس از آن تعدادی از مدیران کل استان ها در خصوص واگذاری زمین به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد شهید و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مطالبی عنوان داشتند و در خصوص مسائل و مشکلات خود سئوالاتی مطرح و معاون وزیر نیز راهکار مناسب را ارائه کرد.

سپس خالقی، مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در خصوص واگذاری واحدهای طرح اقدام ملی به متقاضیان واجد شرایط پس از طی مراحل ساخت و تحویل سخنانی مطرح کرد و گفت: چنانچه آمار متقاضیان بیش از تعداد واحدها باشد این واگذاری به صورت قرعه کشی بین متقاضیان خواهد بود و این قرعه کشی با حضور نماینده دادستان و سایر دستگاه های نظارتی انجام خواهد پذیرفت .

مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز همچنین اضافه کرد هر گونه خرید و فروش واحدهای طرح اقدام ملی در حال حاضر ممنوع است و این امر باید به عموم مردم اطلاع رسانی شود .

وی همچنین به کمبود زمین جهت طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و گفت در محدوده شهر اشتهارد جهت احداث ۲۰۰۰ واحد مسکونی زمینی در نظر گرفته شده که معاونت املاک و حقوقی در اسرع وقت نسبت به واگذاری به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدام نماید تا خللی از نظر کمبود زمین در طرح ملی مسکن اشتهارد ایجاد نشود. 

در پایان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با جمع بندی مطالب دستور کار جلسه بعد و راهکارهای لازم را به استانهای کشور بیان کرد.