شناسهٔ خبر: 88551 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

​جلوگیری از ۴۹۱ مورد ساخت و سازغیرمجاز و تجاوز به حریم راه در استان اردبیل

69.jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت:با تلاش راهداران ۴۹۱ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و سازغیرمجاز شناسائی، توقف و قلع و قمع شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)،علی صبحی در بازدید از محورهای مواصلاتی شهرستان گرمی اظهار داشت: در این بازدید مشخصد شد که ۲۳۱ مورد ساخت و سازغیرمجاز شناسائی، به ۲۱۶ مورد توقف و اخطار ساخت صادر و ۴۴مورد دیگر نیز با هماهنگی و اخذ دستور قضائی در ۹ ماه گذشته قلع و قمع شده است.

وی افزود: در مدت یاد شده ۴۹۲ مورد تابلوی تبلیغاتی غیرمجاز در حریم قانونی راه توسط گشت های راهداری شناسائی، برخورد و قلع و قمع شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل حفاظت و صیانت از راه و حریم آن را خط قرمز راهداری دانست و با تاکید بر برخورد قاطع با متخلفان اظهار داشت: از ابتدای مهرماه سال جاری ۴۸ هزارو ۲۴۰ کیلومتر باند برف روبی انجام  و با تلاش راهداران به هزارو ۵۰۰ خودروی گرفتار شده در برف امدادرسانی شده است.  

وی ادامه داد: انجام ۱۹۳ کیلومتر اصلاح و بازسازی کانال های طرفین راه ،ریگلاژ و تسطيح ۵۸۶ کیلومتر راه های شنی و حریم راه، تعمیرات ۱۸۷ دستگاه ابنیه فنی تنقیه و لایروبی، بیش از ۲۷۷ هزار مترمربع لکه گیری و رفع چاله های محورها، ۶ هزارو ۴۵۰متر مکعب زهكشی و دريواسيون پل های بزرگ و ۶۸ هزار مترطول درزگیری راه های آسفالته از دیگر اقدامات راهداران در ۹ ماه گذشته بوده است.