شناسهٔ خبر: 8861 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس بخش تحقیقات قیر خبر داد:

تشکیل کمیته ملی قیر با حضور وزیران نفت و راه و شهرسازی/ ۱۸۰۰ تانکر حامل قیر دو جداره‌ سازی‌ شده داریم

عقیل قدیم رئیس بخش تحقیقات قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: همه کارخانه‌های تولید قیر و آسفالت طرف قرارداد وزارت راه و شهرسازی گواهینامه فنی این مرکز را دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عقیل قدیم در نشست خبری رونمایی از سامانه‌های اطلاعات و آمار مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی که امروز یکشنبه هفتم تیر در این مرکز برگزار شد، گفت: در حال حاضر همه کارخانه‌های قیر و آسفالت طرف قرارداد با وزارت راه و شهرسازی گواهینامه فنی مرکز تحقیقات را دریافت کرده‌اند و با توجه به تفاوت کیفیت کارخانه‌های دارای گواهینامه فنی با قیر تولیدی کارخانه‌های قیر و آسفالت بدون این گواهینامه، شهرداری‌های کلانشهرها و حتی شهرهای کوچک نیز هر گونه امضای قرارداد با کارخانه‌های قیر و آسفالت بدون گواهینامه فنی را ممنوع کرده‌اند.

رئیس بخش تحقیقات قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به مهم‌ترین اتفاق دو سال اخیر در بخش قیر و آسفالت که ایجاد هماهنگی میان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نفت با هدف متمرکز شدن فعالیت‌های حقیقی و اجرایی در زمینه قیر و آسفالت در کمیته ملی قیر بوده، اظهار کرد: آخوندی در زمان تشکیل این کمیته دو مأموریت مهم برای آن تعریف کرد که شامل افزایش عمر روسازی و بهبود شرایط سرویس‌دهی جاده‌های آسفالتی کشور و همچنین کاهش هزینه‌های تولید قیر است که این دو مأموریت در کمیته ملی قیر در حال اجراست.

وی با بیان اینکه سالانه ۳۷ میلیارد تومان سوخت به دلیل وجود تانکرهای حمل قیر تک‌جداره و سنتی به هدر می‌رود، ادامه داد: در هیچ یک از کشورهای توسعه‌یافته یا پیشرو، دیگر شاهد فعالیت تانکرهای حامل قیر تک‌جداره نیستیم. بنابراین تا پایان امسال در تلاشیم تا سه هزار و ۲۰۰ تانکر دوجداره حامل قیر وارد ناوگان حمل و نقل قیر کنیم که تا به الآن ۱۸۰۰ تانکر حامل قیر را دوجداره‌سازی کرده‌ایم.

پژوهشگر حوزه قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه قیر امولوسیونی سالانه ۴۵۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی در پی دارد، گفت: هدف‌گذاری وزارت راه و شهرسازی، تولید، استفاده و جایگزینی ۱۵۰ هزار تن قیر امولوسیونی به جای قیر محلول تا پایان امسال است که با احتساب ۵۰ هزار تن قیر امولوسیون سفارش داده شده از سوی شهرداری‌ها، این رقم به ۲۰۰ هزار تن می‌رسد. /

نظر شما