شناسهٔ خبر: 88706 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیر عامل شرکت راه‌آهن از طریق ارتباط زنده اینترنتی انجام شد

برگزاری نهمین سه‌شنبه‌های ریلی با طعم فن‌آوری در مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن/ تاکید بر راه‌اندازی سه‌شنبه‌های ریلی خاورمیانه در آینده‌ای نزدیک

ریلی نهمین رویداد سه‌شنبه‌های ریلی با طعم فناوری، امروز ۲۳ دیماه در ساختمان شهدای راه آهن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در نهمین سه‌شنبه‌ ریلی، روش‌های نوین برداشت اطلاعات پل ها و زیر ساخت های ریلی (با مشارکت دانشگاه تربیت مدرس)، تجربیات برداشت هوشمند داده‌ها از پل (با مشارکت دانشگاه علم و صنعت ایران) و برنامه عملیاتی به منظور پیشبرد سامانه هوشمند نت پل ها(Bms) توسط کارشناسان مرتبط ارائه شد.

سعید رسولی مدیرعامل راه آهن نیز که از طریق ارتباط زنده اینترنتی در این رویداد حضور داشت از همکاران شبکه ریلی بابت پرداختن به موضوعات فناورانه و تلاش در جهت افزایش بهره‌وری شرکت راه آهن قدردانی کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به استقبال اتحادیه بین المللی راه آهن ها(UIC) از رویداد سه‌شنبه‌های ریلی در شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، به زودی این رویداد به سه‌شنبه‌های ریلی خاورمیانه تبدیل شود تا راه‌آهن‌های کشورهای منطقه بتوانند از تجربیات و دستاوردهای یکدیگر بهره‌مند شوند.

قائم مقام راه‌آهن نیز در این رویداد گفت: برای اینکه درک بهتری از شیوه‌های جدید انجام بگیرد و از این روش‌ها، استفاده عملیاتی شود باید تحلیل فنی و اقتصادی از روش‌های مختلف صورت بگیرد تا تصمیم‌گیرندگان با دید عمیق‌تری تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

بیان بازخورد و نظرات همکاران درباره ایده‌های مطرح شده در سه‌شنبه‌های ریلی و مشارکت بیشتر همکاران مناطق راه‌آهن، از دیگر موضوعاتی بود که حسین عاشوری بر آن تاکید کرد.

معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل، سخنران دیگر نهمین رویداد سه‌شنبه‌های ریلی با طعم فناوری گفت: در دنیای امروز، سازمان‌ها بدون نوآوری و خلاقیت نمی‌توانند در انجام وظایف خود موفق باشند و استفاده از فن‌آوری‌ها، سازمان‌ها را به سرعت به سوی بهره‌وری سوق خواهد داد.

نوراله بیرانوند با بیان اهداف و رویکردهای مرکز پیشرفت جهادی راه‌آهن ادامه داد: ایجاد فضای نوآوری و رویکرد فناورانه در حل مسائل، ترویج رویکرد هوشمندسازی و دیجیتال سازی، حداکثرسازی مشارکت ذی‌نفعان راه آهن، مشارکت هدفمند و روشمند همکاران، جامعه دانشگاهی و نخبگان، اولویت‌بندی مسائل ریلی، جذب مشارکت سایر ذینفعانی که به مسائل فناوری کمک می‌کنند و چابک سازی فرآیندها از مهمترین اهداف برگزاری مستمر رویداد سه‌شنبه‌های ریلی با طعم فناوری است.

وی تاکید کرد: اهداف و رویکردهای مرکز پیشرفت جهادی راه آهن، ما را با سرعت بیشتری به سوی هدف اصلی شرکت راه آهن که افزایش سهم راه‌آهن در حمل بار و مسافر کشور و افزایش سطح کیفیت خدمات به مسافران و مشتریان است، سوق خواهد داد.

آخرین اخبار فناورانه و رویدادهای ریلی را می‌توانید از طریق کانال های مجازی اینستاگرام، تلگرام و آی گپ به نشانی @RailTechnology و سامانه تلویزیون اینترنتی راه‌آهن به نشانی railtv.ir دنبال کنید.