شناسهٔ خبر: 88753 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل خبرداد:

احداث ۱۸۰۰ واحد مسکن اقدام ملی در شهرهای استان‌ اردبیل

ساختمان‌سازي مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت:‌ به غیر از شهر اردبیل در سایر شهرستان‌ها احداث یک‌هزار و ۸۰۰ واحد مسکن اقدام ملی در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان اردبیل)، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر 2 هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط در استان برای دریافت مسکن اقدام ملی شناسایی شده که یک‌هزار و ۵۰۰ واحد با واگذاری زمین و عقد قرارداد ، عملیات اجرایی احداث واحد ها شروع شده است.

وی از واگذاری زمین برای احداث ۹۲۰ واحد مسکن برای نیروهای مسلح در استان خبر داد و گفت: برای کارکنان صدا و سیما که فاقد سرپناه هستند جهت احداث ۸۰ واحد مسکن، زمین را واگذار کرده ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد ساخت مسکن اقدام ملی در سایر شهرها به غیر از اردبیل افزود: یک‌هزار و ۸۰۰ واحد احداث مسکن در ۱۱ شهر استان در دستور کار قرار گرفته به طوریکه در مرحله اول ۴۳۰ نفر ثبت نام کرده اند.

حیدری خاطر نشان کرد:‌ از این تعداد ۲۶۰ متقاضی مسکن اقدام ملی در شهرهای غیر از اردبیل واریزی اولیه را انجام دادند که انتظار می‌رود همچنان متقاضیان واریزی خود را به موقع انجام دهند.

وی ادامه داد: در ۹ شهر استان افزایش ظرفیت و ثبت‌نام متقاضیان در حال انجام است تا ۸۳۰ واحد نیز در این مناطق اجرایی و عملیاتی شود.

حیدری مساحت واحدهای مسکونی احداثی را۹۰متر مربع اعلام کرد و ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم هر متر مربع در حدود 2 میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هزینه در برداشته باشد که ۱۰۰میلیون تومان آن تسهیلات بانکی و ۲۰۰میلیون تومان نیز آورده متقاضیان خواهد بود.

وی اظهار کرد: با پرداخت بموقع آورده متقاضیان، تلاش می‌کنیم تا در کمتر از ۱.۵ سال واحدهای مسکونی احداثی را تحویل دهیم که در شهرهای غیر از اردبیل ساخت مسکن اقدام ملی با محوریت بنیاد مسکن انجام خواهد شد.

حیدری تصریح کرد: آغاز مرحله سوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در چهار شهر استان فراهم شده که از ۱۸ دی ماه تا ۲۵ دی ماه این ثبت‌نامی‌ها انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: متقاضیان در چهار شهر نیر، سرعین، رضی و مشگین‌شهر می‌توانند در سامانه اعلامی ثبت‌نام کرده و مراحل اولیه را انجام دهند.