شناسهٔ خبر: 88801 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:‌

اجازه نمی‌دهیم به اراضی دولتی اصفهان دست درازی شود/ رفع تصرف ۶۲ هکتار از اراضی ملی استان به ارزش بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال

رفع تصرف اصفهان در راستای حفظ انفال و عرصه‌های ملی، در کمتر از یکماه ۶۲ هکتار از اراضی ملی استان اصفهان به ارزش بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال رفع تصرف و از ید متصرفان خارج شده‌است.

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، اظهار داشت: در یک ماه گذشته توسط فرماندهی یگان حفاظت از اراضی ملی استان اصفهان بیش از ۳۴ هکتار از اراضی دولتی استان واقع در شهرستان‌های تیران و کرون، شهرضا و لنجان مجموعاً به ارزش حدود ۲ هزار و ۸۳۶ میلیارد ریال در اجرای پنج فقره حکم قطعیت یافته قضائی و با دستور و هماهنگی مقام قضائی بازپس‌گیری و به دولت بازگردانده شده‌ است.

وی ادامه داد: در همین بازه زمانی ۲۲ فقره تعرض به اراضی ملی در شهرستان‌های آران و بیدگل، برخوار، خمینی شهر، فلاورجان، کاشان، گلپایگان، نایین و نجف آباد به مساحت بیش از ۲۷ هکتار و به ارزش تقریبی ۲ هزار و ۲۵۷ میلیارد ریال رفع تصرف فوری شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: تمامی رفع تصرفات با حضور عوامل یگان حفاظت اراضی استان اصفهان و همکاری نیروی انتظامی انجام شده و کلیه دیوار کشی‌ها و مستحدثات ایجاد شده بر روی این اراضی مورد تخریب قرار گرفته‌ است.  

 وی با بیان اینکه برابر قانون و مقررات اجازه نمی‌دهیم به اراضی ملی دست درازی شود، تصریح کرد: هرکسی بخواهد اراضی ملی را تصرف یا نسبت به دخل و تصرف و ساخت و ساز بدون دلیل مالکیت در اراضی ملی اقدام کند برابر قانون و مقررات با وی برخورد می‌شود و در این زمینه با کسی مماشات نمی‌شود.   

قاری‌قرآن با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی گفت: شهروندان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را از طریق تماس با تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت اراضی استان گزارش دهند.