شناسهٔ خبر: 88893 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

تشکیل کمیته رفاه و پشتیبانی در اداره کل راه و شهرسازی استان قم

معاون توسعه مدیریت قم معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: به منظور بهبود وضعیت معیشتی و ایجاد انگیزه و شادابی در میان کارکنان، کمیته رفاه و پشتیبانی این اداره کل تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)،فهیمه فتاحی زاده معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم اظهار داشت: به منظور بهبود وضعیت معیشتی و ایجاد انگیزه و شادابی در میان کارکنان، کمیته رفاه و پشتیبانی این اداره کل تشکیل شد.

وی ادامه داد: کارکنان ادارات در کنار وظایف ذاتی خود و خدمت رسانی به شهروندان، حقوق و خواسته هایی دارند که سیستم و سازمان می‌بایست در راستای تامین آن‌ها تلاش کند و در قبال آن مسئول است.

وی افزود: نگاه تک بعدی و تکلیفی به کارکنان و عدم توجه به درخواست آن‌ها موجب فرسودگی شغلی می‌شود.

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم فرسودگی و یکنواختی از جمله آفت‌های شغلی در هر سازمان است که تبعاتی همچون کاهش مشارکت اجتماعی و سرمایه اجتماعی و افزایش دل‌زدگی کارکنان را در پی دارد.

فتاحی زاده توضیح داد: میزان رضایت سازمانی ارباب‌رجوعان ارتباط مستقیمی با موضوع رضایت کارمندان دارد که این امر معمولاً مغفول و نادیده گرفته می‌شود. این در حالی است که یکی از متغیرهای میزان رضایتمندی ارباب‌رجوعان، سطح رضایت کارکنان دستگاه‌ها خواهد بود.

وی تصریح کرد: براساس نظر سنجی و نیازسنجی های انجام گرفته طی سنوات گذشته، بخشی از دغدغه و مشکلات کارکنان اداره کل مربوط به مباحث مالی و درآمدی است و بیشتر موضوعات مربوط به نقش و جایگاه سازمانی اداره کل، کارآمدی و تأثیرگذاری مدیران دستگاه، احترام متقابل کارکنان با یکدیگر، در نظر داشتن برنامه‌های تفریحی، فرهنگی، زیارتی در کنار برنامه روتین و روزمره کاری بوده است.

وی با اشاره به اهمیت امور رفاهی و پشتیبانی و تامین نیروی انسانی در اداره کل اظهار داشت: بر این اساس کمیته با عنوان کمیته رفاه و پشتیبانی اداره کل تشکیل و ایجاد شد.

فتاحی زاده گفت: با توجه به وضعیت معیشتی کارکنان و شرایط اقتصادی حاکم، در این کمیته به امور رفاهی و تامین نیازهای معیشتی، تفریحی، درمانی و.... کارکنان پرداخته و توجه ویژه می شود.

وی در خصوص جزییات تشکیل این کمیته توضیح داد: در مرحله اول نیازسنجی و نظرسنجی از تمام کارکنان اداره کل برای تصمیم‌گیری مناسب و مشارکتی انجام شد و براساس درخواست‌های مطرح شده کارکنان، اداره کل در صورت امکان مامور به تامین آن خواهد بود.