شناسهٔ خبر: 88897 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران:

اولویت بازگشایی راه‌ها در زمستان، محورهای شریانی و اصلی است

مازندران مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان کرد: اولویت کاری راهداران در شرایط بحرانی و عملیات راهداری زمستانی، محورهای شریانی و اصلی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، عباسعلی نجفی با بیان این‌که اولویت کاری راهداران در شرایط بحرانی و عملیات راهداری زمستانی، محورهای شریانی و اصلی است، اظهار داشت: مازندران به دلیل دارا بودن ۳۷۰۰ کیلومتر راه برفگیر و کوهستانی و ۱۳ گردنه به طول ۷۰۰ کیلومتر از جمله استان‌هایی بوده که در فصل سرد زمستان، اجرای عملیات راهداری زمستانی در آن حایز اهمیت است.

وی افزود: از این رو این اداره کل با تمام توان و با به‌کارگیری نیروها و امکانات و تجهیزات راهداری خود تلاش می‌کند تا در این فصل، تمامی راه‌های ارتباطی استان باز و تردد برای کاربران مهیا باشد.

نجفی ادامه داد: از آنجایی که این استان با سه محور شریانی و کوهستانی به پایتخت کشور متصل بوده، در زمان بحران و شرایط جوی سنگین، اولویت کاری مجموعه بازگشایی و مهیا بودن تردد در این سه محور بوده و پس از آن در اولویت‌های بعدی محورهای فرعی پر تردد کوهستانی و سپس محورهای روستایی و ییلاقی است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران به محورهای روستایی و ییلاقی این استان اشاره و خاطر نشان ساخت: ۱۴۱۱ روستا در مازندران در ارتفاع بالای ۵۰۰ متر قرار داشته که در فصل زمستان به دلیل شرایط جوی بسیار کم تردد و بدون تردد بوده که با توجه به محدودیت‌ها و امکانات موجود، بازگشایی راه‌های آن‌ها در اولویت سوم این اداره کل قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: از این رو در زمان بحران و شرایط بد جوی از هموطنان عزیز خواهشمندیم با توجه به هشدارها و اطلاعیه‌های مکرر رسانه‌های حقیقی و مجازی از سفر و گردش به مناطق ییلاقی و کوهستانی به جد پرهیز کنند.

نجفی خاطر نشان ساخت: راهداری يك باور اعتقادی و يك تفكر مقدس است و راهدار انساني صديق و صميمي و پرتلاش بوده كه رضايت خداوند سبحان، خشنودي و آسايش خاطر  هموطنانش كه در گذر شريان حياتي كشور يعني راه در تردد هستند را همواره تجلي انديشه پاك و  بي آلايش خود كرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران ادامه داد: با تمام موارد فوق تلاش خستگی ناپذیر راهداران این استان در زمان بحران برای بازگشایی محورهای کوهستانی اعم از اصلی، فرعی روستایی ستودنی بوده و در اکثر مواقع با برنامه ریزی انجام گرفته، همزمان اکیپ های مختلف در سطح تمامی این محورها در حال اجرای عملیات راهداری زمستانی و برف روبی هستند.

وی در خاتمه عنوان کرد: اميد است با قدر شناسي از تلاش‌هاي ايثارگرانه آنان كه در ايام سال و در شرايط مختلف آب و هوايي و بطور شبانه‌روزي با سختكوشي و خدمات خالصانه موجبات آسايش هموطنان را در حد امكانات فراهم کنند، همه ما بتوانيم ارج گذار تلاش اين عزيزان تلاشگر بي ادعا باشيم.

گفتنی است مسافرين و رانندگان محترم مي‌توانند جهت كسب اطلاعات از آمار و ارقام تردد در محورهاي استان و كشور همچنين آگاهي از آخرين وضعيت راه‌ها و انسدادها يا محدوديت‌هاي احتمالي تردد و  شرايط جوي به سايت www.۱۴۱.ir مراجعه کرده و يا با تلفن گوياي ۱۴۱ تماس حاصل کنند.