شناسهٔ خبر: 88936 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل بانک مسکن خبر داد:

رشد ۴۳ درصدی پرداخت تسهیلات بانک مسکن در ۹ ماه امسال

محمود شایان مدیر عامل بانک مسکن از رشد ۴۳ درصدی تسهیلات پرداختی طی ۹ ماه اول امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود شایان مدیرعامل بانک‌مسکن، اعلام کرد: موفق شدیم طی ۹ ماهه اول امسال بیش از یک میلیون و ۴۷۰ هزار فقره انواع تسهیلات در بخش مسکن و ساختمان به متقاضیان پرداخت کنیم که ارزش کل این تسهیلات نزدیک به ۲۵ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل بانک مسکن تصریح کرد: میزان تسهیلات پرداخت شده از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه به لحاظ ارزش ریالی رشد ۴۳ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ از خود نشان می­‌دهد.

مدیر عامل بانک مسکن مهم‌ترین جزء از سبد تسهیلات ارایه شده به مشتریان طی ۹ ماه اول امسال را تسهیلات ساخت مسکن معرفی کرد و افزود: در این مدت برای ساخت ۴۴ هزار و ۲۹۷ واحد مسکونی در شهرهای مختلف کشور تسهیلات مشارکت مدنی به میزان کل ۴ هزار و ۴۲۵ میلیارد تومان به سازندگان و تولیدکنندگان مسکن پرداخت شد.

وی افزود: تسهیلات ساخت پرداختی به لحاظ ارزش ریالی از رشد ۴۶.۷ درصدی برخوردار بوده است و به این ترتیب میزان رشد در پرداخت تسهیلات ساخت و ساز از میزان رشد کل تسهیلات بیشتر است و این بیانگر اهمیت بالای عرضه و تولید مسکن نزد بانک است.

به گزارش هیبنا، بانک مسکن در حال حاضر نقش اول تامین مالی در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن را برعهده دارد. این بانک قرار است تسهیلات ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی را به صورت بدون سپرده به پیمانکاران و سازندگان پروژه­‌های این طرح بپردازد. منابع مورد نیاز این تسهیلات نیز از محل اعتبارات داخلی بانک مسکن تامین می‌شود.

مدیر عامل بانک مسکن همچنین از پرداخت ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات جعاله به متقاضیان این نوع تسهیلات خبر داد و گفت: طی ۹ ماهه اول امسال این تعداد تسهیلات به ارزش کل ۳ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان به مشتریان پرداخت شد.

در مدت مورد گزارش ۷۸ هزار و ۷۲۲ خانوار در شهرهای سراسر کشور به کمک تسهیلات بانک مسکن خانه دار شدند. تسهیلات پرداختی هم از محل اوراق مسکن و هم از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم بوده است.

این حجم تسهیلات خرید مسکن پرداخت شده در شرایط رکود سنگین معاملات خرید مسکن نشان می‌دهد محصولات بانک مسکن نزد متقاضیان خرید خانه همچنان مورد مصرف و استفاده است و افرادی هستند که به پشتوانه این تسهیلات برای صاحب خانه شدن اقدام می‌کنند.

به گفته محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن ارزش کل تسهیلاتی که برای خرید خانه در ۹ ماهه اول امسال به افراد پرداخت شده ۵۰.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

ارقام مربوط به تامین مالی متقاضیان خرید مسکن از سوی بانک مسکن در ۹ ماهه اول امسال مشخص می‌کند، به هر یک از متقاضیان به صورت میانگین ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.