شناسهٔ خبر: 88985 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری:

ثبت نام مجدد طرح ملی مسکن در شهرهای دارای ظرفیت انجام می‌شود

DM2A2854.1.jpg مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از ثبت نام مجدد طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای دارای ظرفیت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی در برنامه رادیویی و تلویزیونی مردم و مسئولان، اظهار داشت: با ظرفیت سنجی صورت گرفته در پایان پالایش متقاضیان، شهرهای دارای ظرفیت ثبت نام، مشخص و به وزارت خانه اعلام شده است و در آینده نزدیک ثبت نام مجدد در این شهرها آغاز می شود.

وی به وام این طرح نیز اشاره کرد و افزود: در جلسات مختلف بحث افزایش وام مطرح شده اما در حال حاضر مبلغ وام ۱۰۰ میلیون تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی، شهرکرد، بروجن و لردگان را به ترتیب دارای بیشترین متقاضی اقدام ملی مسکن خواند و ادامه داد: در شهرهای فارسان، اردل، بن، سامان، هفشجان، جونقان، فرخشهر و کیان نیز توسط متقاضیان واریز وجه انجام شده و طرح مسکن ملی در آن‌ها اجرایی می‌شود.

مقصودی اقدام ملی مسکن را طرحی در راستای تعدیل و توقف سیر صعودی قیمت زمین و مسکن معرفی کرد و گفت: با توجه به شرایط موجود ساخت مسکن و قیمت تمام شده، بطور حتم این طرح تمام دهک‌های جامعه را پوشش نمی‌دهد؛ و خانوارهایی می‌توانند از آن استفاده کنند که در طول دو سال بتوانند وجه آورده پیش‌بینی شده را پرداخت کنند. 

وی در مورد شایعات خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکن ملی هم به متقاضیان هشدار داد و افزود: برخلاف رویه مسکن مهر، در طرح اقدام ملی مسکن به هیچ وجه امکان خرید و فروش امتیاز واحدها و جایگزینی وجود ندارد و تأکید می شود؛ متقاضیان در هیچ صورتی وارد معامله امتیاز این واحدها نشوند و در صورت انجام، حتما در مراحل جایگزینی، تکمیل وجه، سند و واگذاری دچار مشکل جدی خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در پاسخ به سوال یکی از شنوندگان در خصوص تکمیل آماده سازی و زیرساخت های شهرک منظریه نیز گفت: در جلسه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار و مجع نمایندگان استان قول تأمین اعتبار تکمیل زیرساخت‌های منظریه گرفته شد و در حال حاضر برآورد اعتبار در حال انجام است و در آینده نزدیک مجوز برگزاری مناقصه تکمیل این زیرساخت ها از سازمان ملی زمین و مسکن گرفته می شود.

مقصودی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد محور فارسان ـ دشتک، گفت: این محور در مناطق کوهستانی و بسیار سخت واقع شده و دارای تونل ۱۵۰۰ متری است.

وی افزود: عملیات حفاری تونل و ۲۵۰ متر پوشش بتنی آن نیز انجام شده، اما به خاطر عدم تأمین منابع مالی و خرید مصالح به صورت نقد، با کندی مواجه شده است و با مساعد شدن هوا و تزریق اعتبار پروژه، ادامه بتن ریزی تونل انجام می‌گیرد.