شناسهٔ خبر: 89033 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:‌

برف‌روبی بیش از ۷۶۳۰کیلومتر از راه‌های مازندران پس از بارش‌های اخیر

مازندران مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: در چند روزه گذشته با تلاش خستگی‌ناپذير راهداران بیش از ۷۶۳۰ کیلومتر از راه‌های مازندران برف روبی و نمک پاشی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران) عباسعلی نجفی با اشاره به عملیات برف‌روبی در روزهای اخیر در محورهای استان مازندران اظهار داشت: با توجه به شروع بارش شدید برف و کولاک از ساعت ۲۲ یکم بهمن در سطح محورهای ارتباطی استان (اعم از محورهای کوهستانی و دشتی)، عملیات راهداری زمستانی با تمامی امکانات و تجهیزات در سطح محورهای برفگیر آغاز و به طور شبانه روزی ادامه داشت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران اظهار داشت: در طول ۱۰۴۰۰ كيلومتر راه اصلي، فرعي و روستايي مازندران ۲۲ راهدارخانه فعاليت كرده كه ۳۵۰ نفر از راهداران سخت كوش در قالب ۳۳ اكيپ راهداري زمستاني و با ۲۷۵ دستگاه ماشين آلات راهداري در ۳۷۰۰ كيلومتر از راه‌هاي برفگير و كوهستاني استان به انجام فعاليت‌هاي راهداري زمستاني مشغول هستند.

نجفی اظهار داشت: در عملیات راهداری زمستانی مذکور بیش از ۶۷۵۰ تن نمک آسیابی و مصالح مصرف شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در ادامه گفت: علاوه بر راه‌های اصلی و فرعی بیش از  ۱۷۵۰ روستا (۱۱۵۵ روستا دارای سکنه) در مازندران درگیر برف شده که عملیات بازگشایی راه‌های ارتباطی آنها در حال انجام است.

وي همچنين استفاده حداقلي از نمك را براي جلوگيري از آسيب رساندن به ابنيه فني راه ضروري دانست و افزود: در سايه حضور فعال و پررنگ و چشمگير راهداران در محورهاي برفگير استان به همراه اقدامات ايمني اداره كل و فرهنگ سازي و رعايت قوانين و مقررات از سوي رانندگان عزيز انشاءا... شاهد كاهش تصادفات و فوتي هاي ناشي از آن در سطح راه هاي استان باشيم.

نجفی تصريح کرد: بشترین بارش در مناطق مرکزی و شرقی استان بوده که با حضور مستمر و شبانه‌روزی مدیران براساس برنامه‌ریزی قرارگاه راهداری زمستانی این اداره کل مدیریت شد.

گفتنی است مركز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان با شماره تلفن ۱۴۱ (گويا ) و همچنين سامانه پيام كوتاه ۱۰۰۰۰۱۴۱ آماده پاسخگويی به مسافران و مردم عزيز براي اطلاع از آخرين وضعيت راه هاي اين استان است.