شناسهٔ خبر: 89096 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره):

۱۶۰ هزار واحد مسکونی برای اقشار کم‌درآمد احداث می‌شود

محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) از ساخت ۱۶۰ هزار واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خانه ملت، محمد مخبر با اشاره به تلاش ستاد اجرایی فرمان امام‌خمینی (ره) برای ساخت مسکن در مناطق محروم، گفت: ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد و متوسط رو به پایین نهضت پسندیده‌ای است. از این جهت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) این مسیر را از دو طریق مجزا دنبال می‌کند.

مخبر در ادامه به ضرورت ساخت مسکن برای محرومان جامعه اشاره و تأکید کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) وظیفه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را در قالب طرح اقدام ملی مسکن بر عهده گرفته که عمده زمین‌های آن متعلق به ستاد است، البته در برخی از مناطق دولت نیز زمین‌هایی برای ساخت مسکن در اختیارمان قرار داده است.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان اینکه مسئولیت ساخت ۶۰ هزار خانه در مناطق محروم وکم برخوردار را نیز بر عهده گرفتیم، اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تا این لحظه در حال ساخت ۱۶۰ هزار مسکن برای اقشار کم درآمد است.

وی با اشاره به مسوولیت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در طرح جهش تولید و تامین مسکن مجلس که بزودی در صحن علنی مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: ما آمادگی داریم با تصویب این طرح مسوولیت ساخت بخشی از واحد‌های مسکونی از مجموع ۴ میلیون واحد موظفی دولت را بر عهده بگیریم. این یک حرکت ارزشمند و انقلابی است، بنابراین در همکاری با دستگاه‌های مختلف در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.