به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ حقوق مسافران هوایی در کانادا به شرح زیر است:
در صورت تاخیر پرواز
بعضی تاخیرها تحت کنترل خطوط هوایی هستند اما تأخیرهای ناشی از شرایط جوی، فرودگاه و اختلالات ترافیک هوایی خارج از کنترلند. تاخیر به هر دلیلی باشد خط هوایی کانادا به مسافر کمک میکند.
در تاخیرهای ۲ ساعت یا بیشتر ممکن است مسافر بخواهد بدون هیچ هزینهای با انتخاب تاریخ جدید حرکت در عرض ۷ روز از تاریخ اصلی حرکت، زمان رزرو بلیتش را تغییر دهد. اگر مسافر پروازش را تغییر دهد میتواند همان موقع پرواز برگشت را در صورت لزوم برای تطبیق با زمان اقامتش انتخاب کند.
در تاخیرهای ۴ ساعت یا بیشتر زمانیکه تاخیر در نتیجه شرایط تحت کنترل خط هوایی کانادا رخ دهد مامور خط هوایی کانادا در فرودگاه فیش غذا برای استفاده در رستوران فرودگاه یا رستوران خط هوایی کانادا به مسافر خواهد داد.
در تاخیرهای ۸ ساعت یا بیشتر برای شرایط تحت کنترل خط هوایی، اگر پرواز به روز بعد موکول شد فیش غذا، تدارک وسیله نقلیه یا اسکان در هتل (بر اساس ارزش بلیت) به مسافر تعلق میگیرد.
برای شرایط خارج از کنترل خط هوایی کانادا اگر پرواز به روز بعد موکول شد، نمایندگان خط هوایی کانادا اطلاعات تماس با هتل را برای مسافر فراهم میکنند.
اگر مسافر سوار هواپیما شده و هنوز هواپیما در باند قرار دارد در صورت تاخیر بیش از ۶۰ دقیقه زمانیکه ایمن و قانونی باشد نوشیدنی و غذا برای مسافر فراهم میشود. همچنین مسافر می تواند از تلفن همراه یا رایانه خود استفاده یا در کابین هواپیما گردش کند اما اگر تاخیر از ۹۰ دقیقه بیشتر شود و شرایط اجازه دهد، مسافر میتواند تا زمان حرکت از هواپیما پیاده شود .
کنسل شدن پرواز
اگر پرواز کنسل شود خط هوایی برای تطبیق با برنامه سفر مسافر یکی از اقدامات ذیل را انجام میدهد:
- رزرو مجدد بلیت پرواز دیگر یا تهیه بلیت قطار در صورتیکه مطابق با برنامه سفر مسافر باشد .
۲- اگر پرواز بعدی تا روز بعد انجام نشود هزینههای خاصی برای مشتریان واجد شرایط فراهم می شود در صورتیکه پرواز به دلایل تحت کنترل ایر کانادا کنسل شود مسافر می تواند فیش غذا ، اسکان در هتل و یا وسیله نقلیه را انتخاب کند.
۳- باطل کردن رزرو مسافر و حفظ بخش استفاده نشده بلیت مسافر و استفاده از آن در پرواز آینده ایر کانادا یا برگرداندن پول بخش استفاده نشده بلیت
منبع : http://www.aircanada.com
نظر شما