شناسهٔ خبر: 89265 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

ساخت پنج هزار واحد مسکن اقدام ملی در استان اردبیل / تأمین زمین رایگان برای متقاضیان مسکن اقدام ملی

اردبیل 10 مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پنج هزار واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی در استان اردبیل احداث و تحویل متقاضیان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان اردبیل) ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در برنامه زنده تلویزیونی تزه گون  اظهار کرد: با تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور و همچنین دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تأمین سرپناه برای افراد نیازمند و جامعه هدف، از سال گذشته در استان اردبیل مقدمات احداث مسکن اقدام ملی همزمان با سراسر کشور شروع شده است.

وی به دو مرحله ثبت‌نام این طرح در ماه‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در مجموع در این دو مرحله بیش از ۹ هزار و ۲۶۰ نفر در استان اردبیل ثبت‌نام کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر متولی احداث مسکن اقدام ملی، راه و شهرسازی است و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز متولی اجرا و احداث مسکن اقدام ملی بنیاد مسکن است.

حیدری افزود: راه و شهرسازی استان اردبیل برخلاف سایر استان‌ها به صورت رایگان زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح را تأمین و در اختیار سازندگان قرار داده و متقاضیان تنها هزینه آماده‌سازی و ساخت را پرداخت می‌کنند و هیچ ریالی از بابت تأمین زمین پرداخت نخواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: از مجموع ثبت‌نامی‌ها در دو مرحله اقدام ملی مسکن دو هزار و ۵۶۷ نفر واجد شرایط تشخیص داده شده که از این تعداد دو هزار و ۵۶۴ نفر افتتاح حساب کردند.

حیدری اضافه کرد: از بین متقاضیان مسکن اقدام ملی دو هزار و ۵۵۵ نفر در شهر اردبیل نسبت به واریز حساب اقدام کرده و ما نیز به همین میزان زمین مورد نیاز را برای طرح در اختیار سازندگان قرار دادیم.

وی بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با پرداخت به موقع آورده اشخاص، ساخت و تحویل مسکن اقدام ملی به سرعت و در موقع مناسب انجام شود که احداث پروژه‌ها در مناطق مختلف استان شروع شده به طوریکه در شهر اردبیل نیز در برخی واحدها تا طبقه سوم و چهارم مرحله سقف ریزی پروژه پیشرفت فیزیکی دارد.

حیدری ادامه داد: اتمام به موقع این پروژه نیازمند همکاری و مشارکت متقاضیان است تا با پرداخت مبالغی که در مراحل مختلف متعهد شدند، به احداث این پروژه کمک کرده و به نوعی شاهد طولانی شدن زمان اجرای این طرح نباشیم.

وی اظهار کرد: در قالب تفاهمنامه ملی که وزرای مختلف با وزارت راه و شهرسازی به امضا رساندند، ما برای تعاونی‌های آموزش و پرورش‌، جهاد کشاورزی، وزارت دفاع و صدا و سیما احداث واحدها را متعهد شدیم به طوریکه برای بیش از یک‌هزار واحد زمین تأمین و در اختیار تعاونی‌های ادارات قرار گرفته است.

حیدری در ادامه تصریح کرد: در استان اردبیل نیز با تاکید استاندار اردبیل برای صدا و سیما ۸۰ واحد، سپاه ۴۰۰ واحد، نیروی انتظامی ۳۲۵ واحد، دیوان محاسبات ۲۰ واحد، آموزش و پرورش، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علوم پزشکی و برخی دیگر از دستگاه‌ها نیز به مورد نیاز زمین تأمین و در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

وی گفت: در مجموع در استان اردبیل چهار هزار واحد مسکن اقدام ملی احداث می‌شود که یک‌هزار واحد آن برای تعاونی‌های دستگاه‌های اجرایی و مابقی عموم مردم خواهد بود.

احداث یک‌هزار و ۵۲۵ واحد مسکن اقدام ملی در شهرستان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به احداث مسکن اقدام ملی در سایر شهرستان‌ها با تأمین زمین رایگان از سوی راه و شهرسازی و احداث واحدها به همت بنیاد مسکن اشاره کرد و افزود: در دو شهرستان خلخال و پارس‌آباد عملیات اجرایی پروژه شروع شده است.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در شهرستان‌های غیر از اردبیل در مجموع برای یک‌هزار و ۵۲۵ نفر متقاضی مسکن اقدام ملی تأمین و تحویل آنها خواهد شد.

وی بیان کرد: امیدواریم با مساعد شدن شرایط جوی در سال جدید شاهد احداث واحدهای مسکن اقدام ملی در شهرستان‌ها باشیم.

حیدری اضافه کرد: ‌افرادی که فرم (ج) آنها با دریافت زمین یا مسکن دولتی قرمز شده، دیگر امکان ارائه خدمات از سوی راه و شهرسازی وجود ندارد.

وی در مورد آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی برای این طرح ادامه داد: هزینه ساخت هر متر مربع برای ساخت مسکن اقدام ملی در استان اردبیل دو میلیون و ۸۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

حیدری اظهار کرد: قرار بود در اجرای این طرح ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت و ۲۰۰ میلیون تومان نیز از طریق آورده اشخاص برای تکمیل پروژه اختصاص پیدا کند که دولت تصمیم گرفته مبلغ تسهیلات را تا ۱۵۰ میلیون تومان افزایش دهد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با پرداخت به موقع آورده متقاضیان و پرداخت تسهیلات مسکن اقدام ملی به سرنوشت مسکن مهر که ۱۰ سالی به طول انجامید، گرفتار نشود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در حال حاضر دو مرحله ثبت‌نام برای این طرح انجام شده و در شهرستان‌هایی که ظرفیت جدید فراهم می‌آید، مرحله سوم ثبت‌نام نیز تا پایان امسال به انجام خواهد رسید.