شناسهٔ خبر: 89365 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

بهره برداری از ۱۲ پروژه راه و شهرسازی استان هرمزگان در دهه فجر

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان از افتتاح ۱۲ پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۷۱ میلیارد ریال در دهه فجر امسال در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، آرش رضایی با اشاره به هزینه ۱۲۷۱ میلیارد ریالی پروژه‌ها در دهه فجر گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی دهه امید و نشاط به آینده است، لذا این اداره كل با افتتاح ۵ پروژه بزرگراهی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۱۹۹ میلیارد ریال و همچنین ۷ پروژه ساختمانی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۴ میلیارد ریال سهمی در گرامیداشت این دهه دارد.

وی افزود: احداث قطعه ۴ محور بندرلنگه – رستاق به طول ۱۰ کیلومتر، احداث باند دوم محور کهورستان – لار به طول ۱۱ کیلومتر، احداث کمربندی بندر خمیر به طول یک کیلومتر، احداث باند دوم گهکم – فورک بطول ۵ کیلومتر و احداث قطعه ۴ محور پارسیان - بندرلنگه بخشی از پروژه‌های افتتاحی این اداره كل در بخش راهسازی است.

این مقام مسئول همچنین اضافه کرد: در بخش پروژه‌های ساختمانی استخر سرپوشیده بندرلنگه، سالن تیرندازی بندرعباس، سالن ورزشی سروپاش پارسیان، مرکز حمایتی بندر خمیر،  پایگاه درمانی بندرعباس، مرکز تجاری المهدی میناب  از پروژه‌های درست اجرا است که با اعتباری بالغ بر۲۰۲ میلیارد ریال و از منابع استانی و سایر منابع تأمین شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: در بخش بازآفرینی شهری نیز ۹۳۶ متر از خیابان ۲۴ متری و ۲۱۷ متر از خیابان ۱۴ متری محله چاهستانی‌های بندرعباس با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال بازگشایی و در ایام الله دهه فجر امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.