شناسهٔ خبر: 89394 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

قائم‌مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد:

پایش و شناسایی رانندگان فاقد مسکن از جامعه ۶۳۸ هزار نفری/رانندگان مشمول طرح احداث مسکن به تشکل‌های استانی مراجعه کنند

 داریوش امانی قائم‌مقام‌ سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای از پایش و شناسایی رانندگان فاقد مسکن از جامعه ۶۳۸ هزار نفری خبر داد و گفت: رانندگان مشمول طرح احداث مسکن به تشکل‌های استانی مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی قائم‌مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مراسم  امضای تفاهم‌نامه تامین مسکن رانندگان برون‌شهری در گفت‌و گو با خبرنگاران با بیان اینکه با امضای این تفاهم‌نامه  یکی از آرزوهای رانندگان برون شهری بود که اجرایی و عملیاتی شد، گفت:  شناسایی رانندگان مشمول پیش از این انجام شده بود و به دلیل صدور کارت هوشمند از سوی سازمان راهداری، پیش از این از وضعیت رانندگان در این بخش مطلع بود.

قائم‌مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: براساس پایش‌های ملی انجام شده از میان ۶۳۸ هزار راننده برون شهری بار، مسافر و ترانزیت و بر اساس شرایط مندرج در طرح اقدام ملی مسکن، رانندگان واجد شرایط شناخته شدند.

وی افزود: در فاز اول با شرکت عمران شهرهای جدید تفاهم‌نامه ساخت ۵ هزار واحد قطعی شده و از یک ماه آینده در چند استان اجرای آن شروع می‌شود.

امانی توضیح داد: رانندگان مشمول می‌توانند به تشکل‌های استانی مراجعه کنند. لیست متقاضیان را تشکل‌ها به سازمان راهداری ارائه می‌دهند و سازمان بعد از پایش اولیه لیست را به معاونت مسکن و ساختمان ارایه خواهد داد.

قائم مقام سازمان راهداری گفت: برای رانندگان دارای کارت هوشمند که فاقد مسکن هستند طی سه سال، تامین مسکن آن‌ها با مشارکت خودشان انجام می‌شود. 

وی گفت: تعدادی زیادی از آن‌ها در شهرهای کوچک هستند که به آنها زمین ارایه می‌شود و  آنهایی که در شهرهای بزرگ ساکن هستند در قالب پروژه‌های مشارکتی ساخت و ساز مسکن به پروژه‌ها معرفی خواهند شد.