شناسهٔ خبر: 89396 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد:

بهره برداری از ۴۴ پروژه راهداری فارس با اعتباری بالغ بر ۸۳۶ میلیارد ریال

مهندس سیاهپور ۴۴ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس که از هفته دولت تا دهه فجر سال جاری به اتمام رسیده ، بااعتباری بالغ بر ۸۳۶ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(فارس)، ۴۴ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس که از هفته دولت تا دهه فجر سال جاری به اتمام رسیده ، بااعتباری بالغ بر ۸۳۶ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 سیاهپور با اعلام این خبر افزود: افتتاح و بهره برداری از ۱۵ پروژه در حوزه نگهداری راه های استان (لکه گیری و روکش آسفالت) با اعتباری بالغ بر ۳۶۲ میلیارد ریال و به طول ۴۶ کیلومتر از جمله این پروژه ها می باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: همچنین از ۱۹ پروژه در بخش ایمنی راه شامل اجرای روشنایی، احداث حفاظ بتنی(نیوجرسی) و احداث رفوژ میانی با اعتباری بالغ بر ۱۲۳ میلیارد ریال بهره برداری می گردد.

علیرضا سیاهپور ادامه داد: در حوزه نگهداری ابنیه فنی راه ها نیز از ۷ پروژه شامل احداث، تعمیر، نگهداری و تثبیت ابنیه فنی با اعتباری بالغ بر ۲۰۶ میلیارد ریال بهره برداری می گردد.

وی اضافه کرد: افتتاح دو شرکت حمل و نقل کالا و آغاز عملیات اجرایی احداث یک مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین از دیگر برنامه های این اداره کل در دهه مبارک فجر می باشد.

سیاهپور در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان ساخت: تمامی پروژه های بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای در راستای افزایش ارتقاء ایمنی و نگهداری راه ها به عنوان سرمایه های ملی و در نهایت به منظور رفاه حال کاربران جاده ای می باشد که به صورت مستمر و با جدیت پیگیری و اجرایی می گردند.

این گزارش حاکی از آن است که فارس با حدود ۱۷ هزار کیلومتر راه (بدون لارستان) شامل بیش از ۱۳۸۰ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و۲۰۰ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه فرعی، نزدیک به ۱۱ هزار کیلومتر راه روستایی، ۲ هزارو ۵۰۰ کیلومتر راه شریانی و... از جمله استانهای مهم در حوزه حمل و نقل جاده ای کشور است که با توجه به موقعیت استراتژیک استان و قرار گیری در دو کریدور ارتباطی جاده ای جنوب با مرکز و همچنین شرق به غرب کشور، همواره خدمات شایانی در این بخش به کاربران جاده ای ارائه می شود.