شناسهٔ خبر: 89466 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح و کلنگ زنی ۲۹ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده ای در جنوب سیستان و بلوچستان همزمان با دهه فجر

جلال الدین قادری.jpeg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان از بهره برداری ۱۷ پروژه با اعتبار ۷۰۴ هزار و ۳۱۰ میلیون ریال و کلنگ زنی ۱۲ پروژه با اعتبار افزون بر ۱۶۱ میلیارد تومان همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه تحت پوشش این اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایرانشهر)جلال الدین قادری با بیان اینکه روکش آسفالت مسیرهای ارتباطی نقش مهمی در تامین ایمنی عبور و مرور و کاهش استهلاک وسایل نقلیه و حفظ سرمایه های ملی دارد، اظهار داشت: همزمان با ایام الله دهه فجر ۱۱۰ کیلومتر عملیات زیرسازی و روکش آسفالت در شهرستان های دلگان، ایرانشهر، کنارک، چابهار و سرباز در حوزه تحت پوشش این اداره کل به بهره برداری می رسد.

وی عملیات زیرسازی و ابنیه فنی راه های روستایی شهرستان سرباز به روستاهای پرکسان و قادر آباد با اعتباری مجموع ۳۲ هزار میلیون ریال و پل ورودی شهرستان نیکشهر با اعتبار ۱۰ هزار میلیون ریال را از دیگر طرح های آماده افتتاح این اداره کل در دهه فجر عنوان کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان همچنین از آغاز عملیات ساخت ۱۲ پروژه عمرانی همزمان با دهه فجر در حوزه تحت پوشش این اداره کل خبر داد و افزود: همزمان با این ایام عملیات احداث پل مورتینس و واریانت های طرفین پل در شهرستان قصرقند، مرمت و بازسازی دو دستگاه پل در محور مواصلاتی تلنگ- کالدان در ایرانشهر، احداث راههای روستایی کلانی- گواتر، کشاری – گستک و رهگام ها در شهرستان های تحت پوشش این اداره کل آغاز می شود تا گامی برای افزایش رفاه کابران جاده ای و ارتقای شاخص ها در حوزه جنوب این استان باشد.

قادری همچنین آغاز عملیات زیرسازی و آسفالت محور متسنگ اسپکه، زیرسازی و آسفالت محور گیران شهرستان فنوج، احداث واریانت کیلومتر ۱۰ محور مواصلاتی ایرانشهر-مهرستان، زیرسازی راه روستایی نیکشهر- بنت، زیرسازی و آسفالت مسیر رهگامها- پسوت شهرستان دشتیاری و زیرسازی و آسفالت محور مدانچ شهرستان فنوج را از دیگر پروژه های این اداره کل است که همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عملیات احداث آنها با اعتبار افزون بر ۱۶۱ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

گفتنی است بیش از ۱۲هزار کیلومتر طول راه های تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان(ایرانشهر) است که شامل هزار و ۴۰ کیلومتر آن طول راه اصلی، ۲۶۶۳ کیلومتر راه فرعی و۸۶۳۲ کیلومتر راه روستایی و ۵۹ کیلومتر بزرگراه می شود.

این اداره کل ۱۱ شهرستان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان را تحت پوشش دارد که ۱۳ اداره راهداری، ۱۰ راهدارخانه و ۲‌ پایانه مرزی زیر نظر آن فعالیت می کنند.