شناسهٔ خبر: 89520 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات عامل بانک مسکن:

۵۹۰۰ میلیاردتومان وجوه متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن به حساب بانک واریز شد/مشارکت بیش از ۱۳۸ هزار نفر متقاضی در اجرای طرح

پردیس معاون اعتباری بانک مسکن از واریز ۵ هزار و ۸۷۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وجوه متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن به حساب بانک توسط ۱۳۸ هزار و ۵۶۳ متقاضی خبر داد.

محمدحسن علمداری عضو هیات عامل بانک مسکن و معاون امور اعتباری آن بانک در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین آمار واریز وجه توسط متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن و پرداخت تسهیلات توسط بانک به اجرای پروژه‌ها را توضیح داد.

عضو هیات عامل بانک مسکن با اعلام اینکه طبق تازه‌ترین آمار ۱۹۸ هزار و ۴۱ نفر برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن افتتاح حساب کردند، گفت: از ۱۹۸ هزار و ۴۱ نفری که افتتاح حساب کردند تاکنون ۱۳۸ هزار و ۵۶۳ نفر وجه واریز داشتند که میزان مبلغ واریز شده توسط متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن معادل ۵ هزار و ۸۷۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

معاون اعتباری بانک‌مسکن ادامه داد: تاکنون تعداد ۳۶۶ پروژه به تعداد ۲۷ هزار و ۹۰۶ واحد به بانک معرفی شدند. همچنین تعداد واحدهای ارسال به دفترخانه جهت انعقاد قرارداد نیز ۳ هزار و ۸۸۸ واحد است.

به گفته علمداری، تعداد واحدهای قرارداد منعقد شده ۵ هزار و ۲۳۱ واحد است.

وی سهم‌الشرکه پرداخت شده از محل تسهیلات را ۲۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برشمرد و توضیح داد: سهم‌الشرکه میزان قسطی است که بر اساس پیشرفت فیزیکی به پروژه‌های در حال پیشرفت طرح‌های اقدام ملی مسکن پرداخت می‌شود.