شناسهٔ خبر: 89536 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد:

اجرای طرح بهسازی بافت روستایی در ۱۰۲ روستای کشور/۳ میلیون و ۶۹۲ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی سنددار شدند/بهره‌مندی بیش از ۲ میلیون نفر از خدمات فنی و مهندسی بنیاد در ساخت‌و‌ساز

محمد رضا شاملو معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بخشی از فعالیت‌های آن بنیاد در زمینه بهسازی بافت با ارزش روستایی، واگذاری زمین به روستاییان برای ساخت و ساز و سنددار کردن واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای کوچک را برشمرد.

محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بخشی از فعالیت‌های آن بنیاد را در زمینه بهسازی بافت با ارزش روستایی، عمران روستایی، سنددار کردن املاک روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، توضیح داد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص بهسازی بافت‌های با ارزش روستایی، گفت: در خصوص بهسازی بافت‌های با ارزش روستایی تاکنون برای ۱۵۰ روستا طرح تهیه شده و در ۱۰۲ روستا عملیات اجرای بهسازی بافت و تاسیسات زیربنایی روستایی برای روستاهای گردشگری انجام شد. انجام این فرآیند برای بهبود محیط روستاها سبب شد تا سرمایه‌گذاری بیشتری توسط بخش خصوصی برای انجام این طرح انجام شود.

شاملو درخصوص فعالیت‌های بنیاد مسکن در حوزه عمران روستایی اظهار داشت: از ابتدای فعالیت تاکنون در حوزه عمران روستایی ۶۶۸ هزار قطعه زمین به ساکنان روستاها واگذار و تلاش شد تا این واگذاری‌ها با شرایط سهل و قیمت پایین انجام شود.  

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سنددار کردن املاک روستایی را از دیگر فعالیت‌های بنیاد مسکن اعلام و عنوان کرد: سنددار کردن املاک روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، کاری مشترک در همکاری با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است. در اجرای این طرح تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۳۴۴ هزار واحد روستایی سنددار شدند. همچنین در کنار آن بنیاد مسکن به نیابت از وزارت راه و شهرسازی، ۲۴۸ هزار و ۳۰۰ واحد شهری را در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت سند دار کرد.

شاملو در خصوص ارایه خدمات فنی برای ساخت و ساز در یک دهه گذشته اعلام کرد: بیش از ۲ میلیون و ۳۴۸ هزار نفر در یک دهه گذشته از خدمات فنی و مهندسی بنیاد مسکن برای ساخت و ساز بهره بردند.