شناسهٔ خبر: 89546 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

پرونده مسکن مهر تا پایان سال جاری باید بسته شود

معاون وزیر راه و شهرسازی: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تکمیل پروژه های مسکن مهر در کشور یک تکلیف به شمار می رود و باید پرونده آن تا پایان سال بسته شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، احمد اصغری مهرآبادی پیش ازظهر شنبه در شورای مسکن مازندران با تاکید بر تأمین خدمات زیربنایی در پروژه‌های مسکن مهر گفت: ارائه ۳۰ درصد این خدمات وظیفه دولت است و باید برای تکمیل آن برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های مسکن مهر در کشور تکلیف است و باید تا پایان سال جاری پرونده آن بسته شود، گفت: متأسفانه آئین نامه اجرایی دست ما را در تأمین اعتبار بسته و هزینه‌ها طبق صورت وضعیت پرداخت می‌شود.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز در این جلسه با تاکید برتکمیل پروژه‌های مسکن مهر در استان یادآور شد: مشکلات مربوط به حوزه‌های آب و فاضلاب در پروژه‌های مسکن مهر باید رفع شود.

وی یادآور شد: وظیفه هر دستگاه درپروژه مسکن مهر باید تعریف شده باشد و طبق برنامه زمانبندی این طرح به سرانجام رسید و تکمیل شود.

حسین زادگان خواستار روشن شدن تکالیف دستگاه‌های اجرایی برای تکمیل طرح‌های مسکن مهر شد و گفت: مسکن مهر میارکلا باید در اولویت قرار گیرد زیرا اراده دولت و وزارت راه براین است که این طرح‌های باقی مانده زودتر تکمیل شود.

وی خواستار رفع ناهماهنگی‌های موجود فراروی پروژه‌های مسکن شد و گفت: این طرح‌ها باید تا پایان دولت کنونی تکمیل شود و به سرانجام رسد.

۳۴۰۰ واحد مسکن مهر در مازندران نیمه تمام مانده است

سید محمد نظری مدیرکل راه وشهرسازی مازندران نیز در این جلسه با اشاره به تحویل بیش از ۵۳ هزار واحد مسکن مهر در استان گفت: سه هزار و ۴۱۴ واحد مسکن مهر در استان ناتمام و نیمه کاره مانده است.

محمد نظری با اظهار اینکه ۵۷ هزار و ۳۵۱ واحد مسکن در استان تعریف و طراحی شده بود، افزود: از این میزان ۵۳ هزار و ۵۳۷ واحد تحویل و تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه سه هزار و۴۱۴ واحد معادل شش درصد مسکن مهر استان در حال انجام و نیمه کاره مانده است، افزودتفاهمنامه ها در قالب اجاره ۹۹ ساله، سه جانبه و اجاره پنج ساله وخودمالکی بوده است.

وی ادامه داد: قراردادهای پنج ساله در بخش مسکن مهر کامل محقق شد و ۶۲ درصد از پروژه‌های مسکن تعاونی در استان مانده است.

نظری با اظهار اینکه هر هفته پیگیری لازم برای تسریع در روند ساخت پروژه‌های مسکن مهر انجام می‌شود، گفت: تا پایان سال جاری باید وضعیت مسکن مهر در استان تعیین تکلیف شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به مشکلات موجود فراروی مسکن مهر میارکلا خواستار برنامه ریزی برای رفع آن شد و گفت: تعاونی‌های مسکن مهر باید سریع‌تر تعیین تکلیف شود.