شناسهٔ خبر: 89656 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون عمراني استانداري فارس صورت پذیرفت؛

بهره برداری از شركت حمل و نقل كالا در شهرستان كوار

حمل و نقل کالا کوار در هشتمین روز از دهه مبارک فجر و با حضور رضايي معاون هماهنگي امور عمراني استانداري فارس، سیاهپور مدیرکل راهداری و‌ حمل و نقل جاده ای استان فارس، كاظمي فرماندار شهرستان كوار و تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی از يك شركت حمل و نقل كالا در این شهرستان بهره برداری بعمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(فارس)​  شركت حمل و نقل قائم بار كوار با سرمايه گذاري بخش خصوصي و با رويكرد حمل و نقل جاده اي كالا از مبدأ كوار به تمام نقاط كشور به بهره برداري رسيد.

سياهپور در آيين افتتاح اين شركت گفت: اين شركت كه در سال 96 پس از اخذ مجوزهاي لازم شروع به ساخت كرده بود با هزينه اي بالغ بر 40ميليارد ريال در زميني به مساحت 5هزارمترمربع اجرا و علاوه بر ساختمان اداري داراي محوطه لازم جهت توقف و بارگيري خودروهاي حمل كالا است.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي فارس با اشاره به سهم مؤثر شهرستان كوار در حمل و نقل كالاي استان گفت: اين شهرستان داراي 13شركت فعال حمل و نقل كالا است كه در 10ماهه نخست سال جاري طي 126هزار و 300 سفر ميزان يك ميليون 703هزار تن كالا جابجا گرديده و در مقايسه با سال قبل در تعداد سفر 2.6 درصد افزايش و در تناژ كالاي حمل شده 7.8 درصد افزايش داشته است.

گفتني است شهرستان كوار 1650كيلومتري(مساحت) با 84هزار نفر جمعيت در جنوب شهرستان شيراز قرار دارد و از دو بخش مركزي و طسوج تشكيل شده است و داراي 337كيلومتر راه اصلي(بزرگراهي،اصلي، فرعي) و همچنين 708كيلومتر راه روستايي است.