شناسهٔ خبر: 89663 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان کرمان اتفاق افتاد

آغاز عملیات اجرایی ساخت ۴۰۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در کرمان

بازدید قائم مقام وزیر راه وشهرسازی از پروژه های مسکن مهر پردیس عملیات اجرایی ساخت ۴۰۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی در کرمان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عملیات اجرایی ساخت ۴۰۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن امروز دوشنبه ۲۰ بهمن با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در کرمان آغاز شد.

این طرح که در بزرگراه آیت‌الله خامنه‌ای شهر کرمان واقع شده است، ۶۴ هکتار مساحت دارد و چهار هزار واحد مسکونی در قالب ۵۰۰ بلوک ۸ واحدی در آن جانمایی شده است.

حاجی‌زاده، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در این مراسم گفت:  ۵۷ هزار و ۴۸ نفر در این طرح ملی ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۷ هزار نفر واجد شرایط بوده‌اند و زمین ساخت ۱۵ هزار واحد نیز آماده شده است.

وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم با اشاره به افتتاح بخش‌های جدید فرودگاه کرمان، گفت: طرح اقدام ملی مسکن پیام واضحی دارد و آن این است که ما برای خانه دار شدن مردم به توجه به وظایف خود، سیاست‌هایی را تنظیم کرده‌ایم که تولید مسکن به یک جریان مستمر و پیوسته در کشور تبدیل شود و مردم بتوانند صاحب خانه شوند.

وی افزود: بیش از یک سال طول کشید تا بتوانیم زمین مورد نیاز این پروژه‌ها را تأمین کنیم و اصلاحات لازم در آیین‌نامه‌ها و سیاست‌ها را انجام دهیم و همه ظرفیت‌های لازم را که می‌توانست نقشی در این زمینه ایفا کند به کار گرفتیم و امروز شاهد فعالیت عملیات اجرایی ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در سطح کشور هستیم.

اسلامی بیان کرد: با شروع این پروژه در کرمان عقب‌ماندگی طرح اقدام ملی در این شهر جبران و با حمایت مسئولان استان، مسئله آب نیز حل شود تا بتوان ساخت تعداد بیشتری از واحدها را آغاز کرد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان ابراز امیدواری کرد، متقاضیان با واریز به موقع آورده خود به تسریع این طرح ملی کمک کنند.

زینی‌وند استاندار کرمان نیز در این مراسم از تلاش‌های انجام شده برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه قدردانی کرد.