شناسهٔ خبر: 89719 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

دبیرکل کمیته ملی اسکان بشر ملل متحد در ایران:

ایران با ریاست کمیته اجرایی هبیتات فرصت مغتنمی برای نقش‌آفرینی دارد/ لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های کشور در توسعه شهری

محمد مهدی مظاهری دبیرکل کمیته ملی برنامه اسکان بشر ملل متحد کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران نشستی مشترک با دانشکده جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری دانشگاه تهران برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران با دانشکده جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری دانشگاه تهران نشستی مشترک را برگزار کرد.

در این نشست که بیستم بهمن ماه و با هدف ارزیابی ظرفیت های همکاری طرفین برگزار شد، محمدمهدی مظاهری دبیرکل کمیته ملی اسکان بشر ملل متحد در ایران ومشاوران کمیته ملی و اعضایی متشکل از رییس، معاونان دانشکده جغرافیا و رییس موسسه جغرافیای دانشگاه تهران حضور داشتند، مباحث حائز اهمیتی در خصوص ظرفیتهای‌های دانشکده جغرافیا و همچنین ظرفیت های کمیته ملی اسکان بشر ارایه شد.

مظاهری ضمن بیان تاریخچه کمیته ملی و حوزه‌های متنوع فعالیت آن اظهار داشت: ایران هم اکنون با در دست داشتن ریاست کمیته اجرایی هبیتات از فرصت مغتنمی برای نقش‌آفرینی در منطقه و رهبری توسعه شهری برخوردار است که لازم است از این ظرفیت در راستای پیشرفت کشور بخصوص در حوزه توسعه شهری بهره برد.

در ادامه وی با تاکید برتوان ایران برای ایفای نقش محوری در توسعه شهری در منطقه، به لزوم همکاری و هم‌افزایی مراکز دانشگاهی و کمیته ملی اسکان بشر در راستای اولویت‌های علمی تاکید کرد.

مظاهری همچنین در این جلسه به برگزاری نشست‌های علمی در راستای اهداف کمیته ملی و در جهت هم افزایی پروژه‌های علمی و تشکیل کارگروه علمی و اجرایی و تالیفات علمی اشاره داشت.

ظرفیت‌های دانشکده جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری از دیگر مسائل مورد بحث در این جلسه بود.

در پایان این جلسه پیشنهاد تشکیل کمیته ای از نمایندگان دانشگاه و کمیته ملی برای پیشبرد برنامه‌های این همکاری و امضای تفاهم نامه مشترک مورد موافقت دبیرکل کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.