شناسهٔ خبر: 89832 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان هواپیمایی کشور تأکید کرد

افزایش ۹۰۰۰ ساعت طول عمر پرواز به هلی‌کوپترهای اورهال شده آلوئیت/ ضرورت استفاده از توان نظامی در راستای توسعه و اهداف غیرنظامی

مراسم رونمایی از ۶ فروند موتور اورهال شده هلیکوپتر آلوئیت با حضور وزیر راه و شهرسازی رئیس سازمان هواپیمایی کشور بر ضرورت استفاده از توان نظامی در راستای توسعه و اهداف غیرنظامی تأکید کرد و گفت: با استفاده از توان داخلی و ظرفیت‌های موجود می‌توانیم توان داخلی در حوزه هوانوردی را ارتقا دهیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کاپیتان تورج دهقانی زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری طی مراسم رونمایی از ۶ فروند موتور اورهال شده هلی‌کوپتر آلوئیت که با حضور وزیر راه و شهرسازی و دیگر دست‌اندرکاران این صنعت، امروز ۲۶ بهمن در شرکت هلی‌کوپتری ایران برگزار شده بود، اظهار کرد: از ابتدای حضور من در حوزه هوایی اعلام کردم که باید از توان نظامی در راستای توسعه و اهداف غیرنظامی استفاده شود تا با استفاده از توان داخلی و ظرفیت‌های موجود بتوانیم توان داخلی در حوزه هوانوردی را ارتقا دهیم.

وی گفت: در این شرکت هلی‌کوپتری، ۲۶ هلیکوپتر زمین‌گیر بودند که از این تعداد شش فروند اورهال شده و به هر کدام ۱۵۰۰ ساعت به عمر پروازشان اضافه شده (در مجموع ۹ هزار ساعت) و در اختیار توان و عملیات شرکت هلی‌کوپتر سازی ایران و ناجا قرار گرفته است.

زنگنه عنوان کرد: تاکنون درباره هزینه‌های ارزی که با استفاده از این سیستم و توان صرفه‌جویی صورت گرفته، صحبت‌های زیادی انجام شده است و سازمان هواپیمایی کشوری همواره بر این بخش نظارت دارد و باید در این زمینه با تلاش و کارآمدی بتوانیم فعالیت خود را ارتقا دهیم.

ببینید|مراسم رونمایی از ۶ فروند موتور اورهال شده هلی کوپتر آلوئیت با حضور وزیر راه و شهرسازی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: این سازمان به‌عنوان نهاد حاکمیتی بر کارهای شرکت هلی‌کوپتری ایران نظارت دارد، البته این کارها باید از سطح به عمق برسند. اکنون پرسنل توانمند در حوزه تعمیر و نگهداری در اکثر نقاط کشور داریم که باید توان بالقوه آن‌ها بالفعل شوند.

وی تأکید کرد: شرکت هلی‌کوپتری ایران تنها مرکز تعمیر موتورهای آلوئیت است که دانشجویان خلبانی داخلی و خارجی را نیز طبق استاندارد سازمان هواپیمایی کشوری آموزش می‌دهند. ما می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت توان خود را در این بخش ارتقا دهیم.

زنگنه خاطرنشان کرد: این مجموعه، یک نهاد مرکزی است که در آن می‌توانیم با اتکا به ظرفیت‌های داخلی موتورها را تعمیر کنیم و از سوی دیگر این توان را هم بتوانیم به سایر دانشجویان در شهرهای دیگر هم ارتقا دهیم.