شناسهٔ خبر: 89889 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

انتصاب و ابلاغ دو عضو جدید هیات مدیره بانک مسکن

بانک مسکن مدیرعامل بانک مسکن احکام محمدحسن علمداری و عیسی کاظم نژاد دو عضو جدید هیات مدیره بانک مسکن را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در مراسمی با حضور معمارنژاد معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی،محمود شایان مدیر عامل بانک مسکن و چقازردی مدیرعامل بانک سپه، حکم محمدحسن علمداری و عیسی کاظم‌نژاد به عنوان اعضای جدید هیات‌مدیره بانک مسکن ابلاغ شد.

بر اساس این گزارش محمدحسن علمداری پیش از این معاون امور اعتباری و عضو هیات عامل بانک مسکن و عیسی کاظم‌نژاد عضو هیات‌مدیره بانک سپه بود و با صدور احکام جداگانه ای از سوی فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصاد و دارایی و در حضور عباس معمارنژاد معاون امور بانکی این وزارتخانه، این دو فرد به عنوان اعضای جدید هیات مدیره بانک مسکن معرفی شدند.

محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن در این مراسم با اشاره به اهم اقدامات بانک تخصصی مسکن در سال جاری، گفت: افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن تا ۴۰۰ میلیون تومان از محل حساب پس‌انداز جوانان از جمله مهم‌ترین تسهیلات حمایتی بانک مسکن برای ایجاد گشایش در بخش مسکن بود که در ماه‌های گذشته تصویب و ابلاغ شد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با ستاد کل نیروهای مسلح برای ساخت ۴۱ هزار واحد مسکونی و پرداخت تسهیلات با نرخ سود تک رقمی، اظهار کرد: با تایید بانک مرکزی قرار است این تسهیلات از طریق سپرده‌گذاری اشخاص حقوقی انجام شود.

به گفته وی انتشار اوراق رهنی به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال، برقراری ETC با کمک وزیر راه و شهرسازی، تامین مالی ساخت چندین بزرگراه نیز از دیگر اقدامات مهم بانک مسکن در حوزه تامین مالی بوده است.

مدیر عامل بانک مسکن همچنین به انعقاد قرارداد تکمیل امور زیربنایی در دو شهر جدید پردیس و پرند اشاره کرد و افزود: از جمله مهم‌ترین اقدامات بانک مسکن در راستای تکمیل و تحویل واحدهای باقی مانده از مسکن مهر این دو قرارداد بوده است.

وی در عین حال اولین گام در حوزه تامین مالی به روش نوین را پروژه حرم تا حرم عنوان کرد و گفت: بانک مسکن در قالب این پروژه از طریق بازار سرمایه اقدام به تامین مالی ۲هزار میلیارد ریالی کرده است؛ اقدامی که می‌تواند الگوی مناسبی برای تامین مالی به روش نوین در سایر پروژه‌ها باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، وی در پایان ضمن تبریک مجدد به دو عضو جدید هیات مدیره بانک مسکن، برای انجام اقدامات متفاوت در حوزه تخصصی بانک ابراز امیدواری کرد.