شناسهٔ خبر: 89973 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف ارتقای ایمنی راه های روستایی اجرا شد؛

عملیات بهسازی و روکش آسفالت محورهای روستایی شرق مازندران

مازندران مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ازعملیات بهسازی و روکش آسفالت محورهای روستایی شرق این استان با هدف ارتقای ایمنی راه های روستایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(مازندران) ،  عباسعلی نجفی ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: مازندران با توجه به نوع اقليم و شرايط توپوگرافي و به طبع تنوع فرآورده هاي كشاورزي ، مسئله راه هاي مناسب روستايي به منظور حمل ونقل هرچه سريعتر ، آسانتر و در عين حال رساندن ارزانترين فرآورده ها به بازار مصرف يكي از اصلي ترين دغدغه هاي ذهني مسئولان استان مي باشد.

وی در ادامه ضمن مهم ارزيابي نمودن محورهاي مواصلاتي مازندران به ویژه محورهاي روستايي عنوان کرد و گفت: تسهيل در امر تردد و ايمن سازي محورهاي روستايي يكي از اهداف مهم و اصلي سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بوده ، از اين رو اين سازمان نگاه ويژه اي به استانهايي دارد كه تعدد روستاها در آنها زياد است.

 نجفی با اشاره به اينكه اقدامات خوبي در حوزه راه هاي روستايي در دست اجراست ، اظهار داشت : به دليل تراكم و تعدد روستاها در مازندران ، در زمينه ايجاد راه هاي روستايي ايمن و مناسب اقدامات قابل توجهي در دست اجراست و درصدد هستيم با تامين اعتبارات كافي در زمينه آسفالت محورهاي روستايي گام موثري براي مردم شريف روستاها كه قدر مسلم لياقت و شايستگي آنها بيش از اينهاست ، برداريم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در ادامه به اقدامات این اداره کل در حوزه راه های روستایی شرق مازندران اشاره و خاطر نشان ساخت : در ماه اخیر عملیات بهسازی و روکش آسفالت محورهای هزار جریب و پاسند _ غریب محله شهرستان بهشهر ، محور گلورد شهرستان نکا و محور روستایی سراج محله _ نصرت آباد شهرستان گلوگاه توسط این اداره کل به اجرا در آمد.

وی در پایان گفت: از ۷۸۹۷ کیلومتر راه روستایی موجود در مازندران ، مقدار ۱۰۱۷ کیلومتر در شرق مازندران واقع شده که از این مقدار ۴۰ درصد اسفالته است.