شناسهٔ خبر: 90062 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:

بهره‌گیری از ظرفیت‌های بين‌بخشی برای پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن

معاون معاون وزیر راه و شهرسازی و مديرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در جلسه شورای مسکن استان آذربایجان غربی بر ضرورت سرعت‌دهی به پیشرفت پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، احمد اصغری مهرآبادی با بیان این‌که شرایط اجرایی طرح اقدام ملی مسکن تسهیل یافته است، اظهار داشت: متعهد هستیم که اجرای طرح اقدام ملی مسکن برای خانه‌دار شدن جامعه هدف را به سرعت پیش ببریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص پروژه‌های باقی‌مانده مسکن مهر گفت: بخش عمده‌ای از مساکن مهر در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسیده و هم‌چنین خدمات روبنایی و زیربنایی جهت بهبود کیفیت زندگی در سایت‌های مسکن مهر در این دوره احداث شده است.

وی با اشاره به این‌که منابع مالی جهت تکمیل مساکن مهر را تأمین می‌کنیم، گفت: لازم است از تمام ظرفیت‌های موجود برای گسترش زیرساخت‌های زندگی مطلوب در مساکن مهر استفاده شود.

مهرآبادی یادآور شد: خوشبختانه مسیر اتمام پروژه‌های مسکن مهر آذربایجان‌غربی هموار است و مشکل اساسی در این زمینه وجود ندارد.

جلسه شورای مسکن آذربايجان‌غربی با حضور معاون وزیر، استاندار آذربایجان‌غربی و جمعی از مدیران با محوریت روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن و تکمیل پروژه‌های مسکن مهر برگزار شد و استاندار آذربايجان‌غربی نیز در این جلسه بر اهتمام ویژه در شتاب به عمليات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن تأکید کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در این جلسه با اعلام این‌که ۴١ هزار و ١٧٣ نفر متقاضی در طرح اقدام ملی مسکن استان ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: ١٠ هزار واحد پس از پالایش متقاضیان واجد شرایط اعلام شده و از این تعداد تاکنون ۴ هزار و ٨٧٩ نفر مبلغ اولیه را واریز کرده‌اند.

سیدمحسن حمزه‌لو در خصوص روند پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن استان تصريح کرد: طرح اقدام ملی مسکن در ۵ سایت شهرهای ارومیه و مهاباد با کارگزاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) اجرا می‌شود که پیش‌بینی شده به زودی، عملیات سفت‌کاری در تعدادی از واحدهای سایت طرزیلو ارومیه به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: اراضی طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ١٠٠ هزار نفر جمعیت با کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آماده‌سازی می‌شود.

امسال عملیات اجرایی ۵ هزار و ٣٣٧ واحد طرح اقدام ملی مسکن در آذربایجان‌غربی آغاز شده و در حال حاضر، عملیات آماده‌سازی در سایت‌های ایثار، ابوالفتحی در ارومیه، مکریان و کارمندان در مهاباد اجرا می‌شود.